استاندار خوزستان در بازدید از تصفیه خانه های فاضلاب و مخازن آب اهواز:
شریعتی در بازدید از تصفیه خانه های فاضلاب و مخازن آب اهواز اظهار کرد:یکی از وعده‌هایی که به مردم شرق اهواز دادیم، آب این مناطق را از نظر کمی و کیفی بهبود ببخشیم
کد خبر: ۵۹۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 23 April 2018

 

فاضلاب ورودی به کارون در اهواز تا ۳ سال آینده به صفر می‌رسد

استاندار خوزستان با بیان اینکه حجم فاضلاب وارد شده به کارون غیر قابل قبول است گفت:در این زمینه طرحی آماده شده تا ۵۵ درصد فاضلاب در ۸ تا ۱۲ ماه آینده دیگر وارد کارون نشود.فاضلاب ورودی به کارون در اهواز تا ۳ سال آینده به صفر می‌رسد.

به گزارش "تابناک"؛ غلامرضا شریعتی در بازدید از تصفیه خانه های فاضلاب و مخازن آب اهواز، با بیان اینکه : کیفیت آب شرب اهواز و کارون در یک یا دوماه آینده بهبود می‌یابد و از طرح‌آبرسانی غدیر تأمین می‌شود اظهار کرد: یکی از وعده‌هایی که به مردم شرق اهواز دادیم، آب این مناطق را از نظر کمی و کیفی بهبود ببخشیم؛ بهمین منظور همه مسئولان متولی برای اجرای این پروژه که ۲۵ سال به دلیل سختی آن به تأخیر افتاده بود، درگیر کار شدند.

وی با بیان اینکه کار این پروژه تقریباً تکمیل شده، تصریح کرد: شاید یک یا دو درصد از عملیات اجرایی باقی مانده است که تا ۲۰ روز الی یک ماه آینده به طور کامل به اتمام می‌رسد و به این ترتیب مردم مناطقی مانند کوی رمضان، منبع آب و حصیر آباد به صورت شبانه‌روز از آب سالم برخوردار می‌شوند.

استاندارخوزستان با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات در زمینه آب و فاضلاب را تعویض مخزن اصلی آب اهواز در تصفیه‌خانه شماره ۲ است خاطرنشان کرد: این مخزن ۴۰ ساله و پر از گل‌ولای است و کیفیت خود را از دست داده است. به همین دلیل یک مخزن جدید ساخته شده و درنظر داریم تا حداکثر در دو ماه آینده بتوانیم آن را وارد مدار بهره برداری کنیم. با این کار فشار و کیفیت آب افزایش می‌یابد.

شریعتی با بیان اینکه جلسه‌ای برای بررسی موانع اجرای طرح بهبود کیفیت آب آشامیدنی اهواز فردا برگزار می شود خاطرنشان کرد: نظر کارشناسی مسئولان این بود که اگر دست به دست هم بدهند می‌توانند نواقص کار را تا یک یا دو ماه آینده رفع کنند تا کل آب شرب اهواز و کارون را از طرح‌آبرسانی غدیر تأمین کنیم. در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، هویزه و سوسنگرد نیز کار بر همین منوال با جدیت درحال انجام است.

وی عنوان کرد:حجم فاضلاب وارد شده به کارون غیر قابل قبول است؛ در این زمینه طرحی آماده شده تا ۵۵ درصد فاضلاب در ۸ تا ۱۲ ماه آینده دیگر وارد کارون نشود.ظرف ۳ سال آینده فاضلاب ورودی به کارون در اهواز به صفر می‌رسد و در نظر داریم تا یک یا دو ماه آینده تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز را افتتاح کنیم و کار تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز نیز شروع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار