معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در حا ل حاضر 16 ایستگاه پمپاژ آب فضای سبز و پارک‌های اهواز به گل نشسته‌اند و با توجه به خشکسالی و پایین آمدن تراز رودخانه بیم از دست رفتن فضای سبز شهر در فصل تابستان را داریم.
کد خبر: ۵۹۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 22 April 2018

علیرضا عالیپور با اشاره به تأمین آب مورد نیاز پارک‌ها و فضای سبز اهواز از طریق 16 ایستگاه مستقر در رودخانه کارون اظهار کرد: متأسفانه به دلیل پایین آمدن سطح آب رودخانه، 16 ایستگاه پمپاژ ما به گل نشسته‌اند و پنج ایستگاه واقعا در مرحله بحرانی قرار دارند.

وی ادامه داد: برای جابجایی این پنج ایستگاه‌های پمپاژ، حداقل به پنج میلیارد تومان پول نیاز داریم. پمپاژ آب از این ایستگاه‌ها متأسفانه بسیار مشکل شده و حدس می‌زنیم در فصل تابستان برای آبیاری پارک‌ها و فضای سبز اهواز دچار مشکل و بحران شویم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: متأسفانه کاهش شدید تراز آب رودخانه کارون در نقاطی که ایستگاه‌های پمپاژ قرار دارند، به جایی رسیده است که بعضا طی دو ماه اخیر شاهد هدایت فاضلاب به سمت ایستگاه‌های پمپاژ و در نتیجه پمپاژ فاضلاب به فضای سبز شهر بودیم.

عالیپور ادامه داد: در نقاطی که فاضلاب در حال تخلیه به رودخانه کارون است و ایستگاه‌های پمپاژ ما قرار دارند، این فاضلاب‌ها وارد ایستگاه‌های پمپاژ می‌شوند. این وضعیت شرایط ما را بسیار بحرانی کرده و بیم از دست رفتن فضای سبز اهواز در فصل تابستان را داریم.

وی با بیان اینکه فضای سبز شهر اهواز از لحاظ تأمین آب مورد نیاز در فصل تابستان در خطر است، گفت: این وضعیت همکاران ما را بر آن داشته که راهکارهایی برای آبیاری فضای سبز و پارک‌های شهر اهواز طراحی کنند. طبیعتا تبدیل سیستم آبیاری فضای سبز به شبکه‌های آبیاری تحت فشار، قطره‌ای یا به کارگیری دستگاه‌های پمپاژ از بدیهی‌ترین و اصلی‌ترین راهکارها است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: در این وضعیت تغییر سیستم آبیاری فضای سبز و پارک‌های شهر اهواز مستلزم هزینه‌کرد مبلغی بیش از 300 تا 400 میلیارد تومان آن هم تنها در فاز اول است که رقمی بسیار سنگین است.

عالیپور بیان کرد: با توجه به جلسات ستاد خشکسالی و پیش‌بینی ما مبنی بر ایجاد مشکل برای تأمین آب مورد نیاز فضای شهر در فصل تابستان، تمهیدات و راهکارهایی را به کلیه مناطق ابلاغ کرده‌ایم. آبیاری شبانه فضای سبز یا در ساعات خنک روز به منظور به حداقل رساندن تبخیر و هدررفت آب و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار در تمامی نقاطی که ایستگاه‌های پمپاژ می‌توانند فعال باشند، بخشی از این تمهیدات است.

وی ادامه داد: همچنین ابلاغ کرده‌ایم قبل از پیش‌بینی تأمین آب مورد نیاز یک پارک، احداث هرگونه پارک جدید متوقف شود تا در وهله نخست آب خام یا تحت فشار مورد نیاز آن پیش‌بینی و از بابت آن اطمینان حاصل شود. همچنین برای پرسنل خاطی از این دستورالعمل‌ها ضوابط انضباطی در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار