رئیس هیئت بسکتبال آبادان مطرح کرد:
رئیس هیئت بسکتبال آبادان با بیان اینکه در بخش سخت‌افزاری دچار کمبودها و مشکلاتی هستیم، گفت: هیئت بسکتبال آبادان خانه بسکتبال ندارد.
کد خبر: ۵۹۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 22 April 2018

 

خانه بسکتبال نداریم/ حضور مقتدرانه آبادان با ۳ تیم در لیگهای کشور

سام بوشهری عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه سال ۹۶ شروع فعالیت هیئت جدید بسکتبال آبادان بود، افزود: در وهله نخست هیئت‌های مختلف بسکتبال شامل کمیته‌های داوران، استعدادیابی، پیشکسوتان، مربیان، انضباطی، برگزاری مسابقات، سه در سه، بازاریابی، فنی، آموزش و فرهنگی در بخش آقایان و خانم‌ها را فعال، احکامشان را صادر و ابلاغ کردیم و اکنون کمیته‌ها در حال کار و فعالیت‌اند، دعوت و جذب پیشکسوتان بسکتبال برای همکاری خوشبختانه با استقبال خوب آنها نیز مواجه شد.

وی اظهار کرد: پارسال برای نخستین بار مسابقات ۳ به ۳ را در فضای باز (استریت بال) و در زمین باز پشت سینما نفت برگزار کردیم، این مسابقات پیش‌تر در سالن‌های سرپوشیده برگزار می‌شد که شرایط اصلی و بین‌المللی این شیوه از بازی در فضای باز است.

آبادان صاحب تیم بسکتبال پدافند رعد هوایی شد

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ برای نخستین بار توانستیم با انجام برخی تعاملات، امتیاز یک تیم نظامی به نام رعد پدافند هوایی را بگیریم به این ترتیب عده‌ای از بچه‌های آبادان که آماده اعزام به خدمت سربازی بودند را در این تیم مشغول کردیم آنان با بازی در تیم رعد پدافند در واقع دوران سربازی‌شان را سپری می‌کنند.

رئیس هیئت بسکتبال آبادان گفت: ما این تیم را بدون اسپانسر فعال و به مسابقات لیگ دسته دو که دسته کمی از لیگ برتر نداشت فرستادیم، در این مسابقات تیم رعد پدافند هوایی آبادان با تیم‌های قم، زنجان، قزوین و همدان هم‌گروه بود که بایستی مسابقاتش را به صورت رفت‌وبرگشت انجام می‌داد البته یک بازی در بندرعباس و یکی هم در تبریز داشتند که این نشان از سخت بودن بازی‌های لیگ دسته دو داشت، اگر چه پارسال این تیم بدون حمایت مالی دستگاه‌ها و یا بخش خصوصی در مسابقات لیگ دسته دو حاضر شد اما در تلاشیم امسال یک اسپانسر خوب برای این تیم جذب کنیم.

بوشهری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان، بازیکنان و داوران در آبادان که با استقبال مردم و جامعه ورزشکاران روبرو و بازخورد بسیار خوبی داشت، افزود: پارسال مسابقات ۳ به ۳ بانوان را با بیش از ۱۰۰ بازیکن در رده‌های مختلف سنی اعم از مینی، نونهالان، نوجوانان، امیدها و بزرگ‌سالان برگزار کردیم. همچنین با استعدادیابی انجام شده در سطح مدارس، ۱۲۰ نفر را جذب کردیم که این کار با همراهی بازیکنان ملی‌پوش و لیگ برتری ما به انجام رسید.

وی اظهار کرد: سال گذشته مقام چهارمی تیم بسکتبال آقایان پالایش نفت در لیگ برتر کشور و سومی غرب آسیا را داشتیم که به این ترتیب نخستین رشته تیمی آبادان هستیم که توانستیم مدال آسیایی به دست آوریم ضمن آنکه تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان نیز قهرمان مسابقات بسکتبال لیگ برتر شد و در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا نیز شرکت کرد.

وی تصریح کرد: از نظر تماشاچی نیز پس از فوتبال بیشترین علاقه‌مند و تماشاچی را داریم و این کار ما را سخت‌تر می‌کند، بسکتبال در آبادان علاقه‌مندان فراوانی دارد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، دل‌خوشی آبادانی ها به ورزش است که فوتبال و بسکتبال در صدر آنها هستند.

ورزش رکن اصلی زندگی مردم آبادان است

رئیس هیئت بسکتبال آبادان گفت: در شهر آبادان ورزش جزء رکن اصلی زندگی مردم است و این اتفاق را شاید در کمتر شهری از کشورمان شاهد باشیم. از بسیاری از شهرهای استان خودمان و حتی سایر استان‌های کشور پیش‌تریم، پیشینه‌ای قوی در ورزش داریم که به آن افتخار می‌کنیم، به اذعان بسیاری از آگاهان دروازه ورود بسکتبال به ایران از آبادان و خرمشهر بوده و سپس به سایر شهرهای کشور نیز بسط داده شده است، زمانی بسیاری از بازیکنان تیم ملی بسکتبال کشورمان آبادانی بودند، به گفته برخی از مسئولان فدراسیون بسکتبال پیش از انقلاب در دیدار میان تیم منتخب شهرهای آبادان و خرمشهر و تیم ملی این تیم منتخب شهرهای آبادان و خرمشهر بود که به پیروزی رسید که این نشان از وجود توانایی و استعداد در این مناطق دارد.

بوشهری از مجید توفیق، سلیم شِعبِ، چهارلنگ، محمود شاهی (عضو تیم ملی) و برخی دیگر از افراد که تعدادشان کم نیست به عنوان اسطوره‌های پیش از انقلاب بسکتبال آبادان نام برد و افزود: با اتمام جنگ و بازگشت به آبادان در سال ۶۸ بار دیگر استارت بسکتبال زده شد اما مانند قبل دیگر بازیکنی برای بازی در تیم ملی نداشتیم اما همچنان در سطح استان خوزستان جایگاهمان را حفظ کردیم، به طوری که در رده پایه هر بار یا تیم ما اول است یا تیم ماهشهر ضمن آنکه در بخش بانوان در رده سنی مینی بسکتبال، نونهالان ما با اقتدار قهرمان می‌شوند و هنوز این پتانسیل وجود دارد.

وی اظهار کرد: خوبی شهر آبادان آن است که اولیاء بچه‌ها نگاه خوبی به بسکتبال دارند، والدینی داریم که مشتاقانه فرزندش را برای تمرین به سالن می‌آورد و ساعت‌ها می‌نشیند تا تمریناتش تمام شود و او را با خود همراه ببرد لذا بایستی از پتانسیل موجود بهره ببریم.

وی تصریح کرد: با توجه به فراوانی استقبال داوطلبان رشته بسکتبال اما متأسفانه در بخش سخت‌افزاری کمبودها و مشکلات زیادی داریم، بر اساس بررسی‌های انجام شده در آبادان در مجموع ۱۳ سالن ورزشی هست که می‌توان در آنها بسکتبال بازی کرد و این در حالی است که در بسیاری از شهرها تعداد سالن‌های ورزشی به چندین برابر ما می‌رسد که از جمله آن می‌توان به شهر کاشان با ۳۰ سالن ورزشی اشاره کرد، تعداد سالن‌های ورزشی موجود در آبادان کفاف سیل علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی را نمی‌دهد.

رئیس هیئت بسکتبال آبادان گفت: از نظر تیمی رشته نخست شهر و از نظر جمعیتی و تعهدات دوم هستیم اما یک «خانه بسکتبال» نداریم، یک سالن بسکتبال داریم که هرساله بایستی در کمیسیون ۸۸ برود که بر این مبنا هر رشته ورزشی حتی تیم‌های خارج از شهر می‌توانند آن را در اختیار بگیرند و از این بابت هیچ صلابتی نیست.

بوشهری با تأکید بر اینکه نبود خانه بسکتبال ما را در برنامه‌ریزی‌های درازمدت دچار مشکل کرده است، افزود: به طور حتم با راه‌اندازی خانه بسکتبال در شهر قادر خواهیم بود تا در زمینه استعدادیابی و شکوفایی و توسعه بسکتبال در شهر قدم‌های بهتر و جدی‌تری برداریم، آموزش محور اصلی کار ما است و برای آن درصددیم تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف، سطح علمی مربیان خودمان را ارتقاء ببخشیم، مربیان و داوران بسکتبالی چندانی در شهر نداریم و این مسئله لزوم پرداختن به امر آموزش را دو چندان می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هیئت‌های بسکتبال شهرهای آبادان و خرمشهر زیر نظر منطقه آزاد اروند فعالیت دارند لذا می‌توان از این امکان در جهت برقراری ارتباطات نزدیک‌تر و بهره‌مندی از امکانات فدراسیون همچون گرفتن مربی، برگزاری کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری، ورک شاپ ها و کلینیک‌ها و غیره بهره ببریم و حتی اردوهای تیم ملی را میزبانی کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجائی که ورود بدون ویزای اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) از طریق مرز شلمچه امکان‌پذیر است لذا با بهره‌گیری از این امتیاز می‌توانیم مسابقات بین‌المللی در سطح بالا را نیز با دعوت از کشورهای مختلف در منطقه میزبانی کنیم.

رئیس هیئت بسکتبال آبادان با تأکید بر اینکه ورود مسئولان در امر فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در قالب احداث سالن‌های ورزشی بیشتر و مناسب امری ضروری است، گفت: پارسال برای ۴۰۰ خانم و ۳۰۰ آقا کارت بیمه ورزشی صادر کردیم که سالانه قابل تمدید هستند، در سال جاری نیز با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان آموزش‌وپرورش به این نتیجه رسیدیم که ۶۰ ساعت ضمن خدمت بسکتبال در حیطه مربیگری و داوری (سه‌به‌سه و پنج نفره) را برای معلمان تدریس کنیم که این کلاس‌ها به طور هفتگی و زیر نظر مسئولان آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود، بسکتبال در یکی از پایه‌های تدریسی در آموزش‌وپرورش وجود دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار