کنفرانس بررسی بیماری‌های قلبی و انسداد عروق امروز با حضور رئیس سابق انجمن قلب و عروق اروپا در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 21 April 2018

دکتر حی‌بر، متخصص بیماریهای قلب بیمارستان گلستان اهواز، در حاشیه این کنفرانس اظهار کرد: با توجه به آمار بالای بیماران قلبی در کشور و به ویژه استان خوزستان، تصمیم گرفته شد تا کنفرانسی با هدف پیگیری روش‌های درمان بیماری‌های انسدادی و نارسایی‌های عروق قلبی برای استفاده و آگاهی جامعه متخصصین و فلوشیپ‌های قلب و عروق از تازه‌های علم کاردیولوژی در جهان برگزار شود.

وی در خصوص اهمیت برگزاری این سمینار گفت: این کنفرانس برای اولین بار است با حضور پرفسور روبرتو فراری که در زمینه قلب و عروق از صاحب نظران بسیار ارزشمند در اروپا و تمام دنیا به شمار می‌آید، برگزار می‌شود. ایشان در برهه‌ای رئیس انجمن قلب و عروق اروپا بوده است و مطمئناً اطلاعات ارائه شده در این سمینار، برای جامعه پزشکی ما بسیار مفید خواهد بود.

حی‌بر همچنین مباحث طرح شده در این سمینار را بسیار تخصصی و پیشرفته توصیف کرد و افزود: نوع، میزان و مکانیسم داروهای قابل استفاده در بیماران قلبی و مبتلایان به عوارض انسدادی عروق بتا، و بررسی راه‌های درمان و نجات بیماران قلبی از رئوس مباحث مورد بحث در این کنفرانس بود.

پروفسور روبرتو فراری نیز در پایان این سمینار گفت: بسیار خرسندم که خود را در ایران می‌بینم که به واقع در حوزه‌ پزشکی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و مایلم مباحثه بیشتری در این زمینه با همکاران ایرانی داشته باشم.

وی گفت: طی مدتی که مهمان شما بودم، مردم ایران را بسیار مهربان و گرم دیدم که فاصله بسیاری با تعاریف پیش از حضورم در اینجا داشت.

وی افزود: طبق آمار ایران بزرگترین تعداد مبتلایان به بیماری‌های قلبی و انسداد عروق را دارد و ضرورت تحقیق و کنکاش و همچنین برگزاری سمینارهای اینچنین بر کسی پوشیده نیست.

سمینار علمی یک روزه "بررسی نقش انسداد کننده‌های عروق در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی" صبح امروز با سخنرانی پروفسور روبرتو فراری، رئیس اسبق انجمن قلب و عروق اروپا و دکتر حبیب حی‌بر، فوق تخصص قلب و عروق و استادیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور اساتید هیئت علمی، پزشکان و دستیاران رشته‌های مختلف پزشکی، در سالن اجتماعات شهید شریف‌پور مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز برگزار شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار