با حضور وزیر نیرو؛
با حضور وزیر نیرو، طرح آبرسانی به مناطق شمال شرق استان در شهرستان ایذه کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۵۹۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 19 April 2018

 

طرح آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان کلنگ زنی شد

پیش از ظهر امروز با حضور رضا اردکانیان، کلنگ طرح آبرسانی به مناطق شمال شرق استان در شهرستان ایذه به زمین زده شد تا عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

به گزارش"تابناک"؛ با وجود منابع عظیم آبی نظیر سد کارون۳ در بالادست شهر ایذه، این امکان فراهم شد تا متخصصان و مهندسان داخلی از این پتانسیل آبی استفاده بهینه کرده و با احداث آبگیر و احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱.۱ مترمکعب در ثانیه و احداث سه تونل به قطر ۳.۷ متر مجموعا به طول پنج هزار و ۷۰۰ متر و با استفاده از لوله های فولادی و جی آر پی و همچنین احداث یک باب تصفیه خانه در بالادست روستای اژگیل، نیاز آب شرب ۷۳۵ هزار نفر مردم هفت شهر و ۶۸۹ روستای شهرستانهای ایذه، باغملک، هفتگل، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و میداوود را تامین کنند.

این طرح همچنین امکان توسعه باغات دیم به میران ۴۰ هزار هکتار و آبیاری ۱۸هزار هکتار اراضی کشاورزی دشتهای ایذه و باغملک را فراهم می کند. این موضوع به ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و ۳هزار نفر به صورت غیر مستقیم را در زمان انجام اجرای پروژه کمک می کند.

ظرفیت تصفیه خانه این طرح ۲۶۵ هزار مترمکعب در شبانه روز است همچنین طول خطوط انتقال آب شرب در این طرح مجموعا ۲۵ کیلومتر لوله فولادی و طول خطوط انتقال آب کشاورزی آن مجموعا ۱۰۵ کیلومتر با لوله های فولادی و GRP است. این طرح از محل فاینانس خارجی به میزان ۴۰۶ میلیون یورو تامین اعتبار و اجرایی خواهد شد.

مشکلات کمی و کیفی تأمین آب شرب و کشاورزی در شهرهای شمال شرق استان خوزستان بویژه شهرستان های ایذه و باغملک، در کنار مشکلاتی نظیر گرمای روز افزون، کاهش شدید منابع آب زیرزمینی و پدیده ریزگردها، نارضایتی مردمی، بیکاری از بین رفتن اراضی و باغات کشاورزی و درنهایت مهاجرت به سایر استان ها را، به دنبال داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار