معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان در حوزه خیرین سلامت نسبت به استان‌های دیگر عقب است.
کد خبر: ۵۹۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 18 April 2018

نوذر درستان در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: در نزدیک به 9 جلسه از جلسات شورای سلامت استان در سال 96 و در یک جلسه این شورا که در سال جاری به ریاست استاندار برگزار شد، مسأله ریزگردها مطرح شد.

وی ادامه داد: در سال 95، بیشترین غلظت و همچنین بیشترین تعداد وقوع پدیده ریزگردها را شاهد بودیم. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست در سال 96 هرچند تعداد روزهای وقوع پدیده گرد و غبار همان تعداد سال 95 بوده، اما غلظت این پدیده در سال 96 کمتر شده است که برای این مسأله چند دلیل مطرح است. نخست آنکه در محدوده بین اهواز – ماهشهر که بیشترین کانون‌های ریزگرد حوزه اهواز در این محدوده قرار داشته، عملیات‌های درختکاری و آبیاری تا حدودی انجام گرفت.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: امیدواریم این عملیات‌ها در سال 97 ادامه یابد. آب مصرفی اهواز قبلا از رودخانه کارون برداشت می‌شد اما طرح آبرسانی غدیر، محل برداشت آب اهواز را به رودخانه کرخه تغییر داده است. عملا برنامه این است که این محل به رودخانه دز برسد. گفته می‌شود دز بهترین آب کشور را دارد.

درستان ادامه داد: اگر لوله‌کشی این طرح به رودخانه دز برسد، تقریبا مشکل آب اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان و بسیاری از شهرهای دیگر حل می‌شود.

وی درباره وضعیت جذب کمک خیرین سلامت در استان خوزستان بیان کرد: تعداد خیرین در استان خوزستان کم نیست اما در استان‌هایی مانند فارس و اصفهان، در به روی خیرین همیشه باز بوده است. 90 سال پیش بیمارستان نمازی در استان فارس توسط خیرین احداث شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در استان خوزستان از لحاظ جذب خیرین سلامت، دزفول و بهبهان وضعیت خوبی دارند. در حوزه اهواز نزدیک به 300 میلیارد از خیرین حوزه سلامت جذب کردیم و قرار است کلنگ بیمارستان جامع تیپ 3 سرطان در اهواز کلنگ‌زنی شود.

درستان ادامه داد: کلنگ‌زنی این بیمارستان کاری بسیار ارزشمند است. با این حال ما در حوزه خیرین نسبت به سایر مناطق عقب هستیم که دلایل خاص خود را دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار