رئیس مرکز بهداشت بندر ماهشهر:
رئیس مرکز بهداشت بندر ماهشهر گفت: در بحث کدورت و آلودگی میکروبی آب شرب نقاط مختلف شهرستان دارای وضعیت نامطلوبی است و در نمونه‌گیری‌های انجام شده این موضوع به خوبی مشهود است.
کد خبر: ۵۹۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 18 April 2018

علی نوری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: وضعیت آب و فاضلاب شهرستان بندر ماهشهر وضعیت بسیار نامناسب و بغرنجی است و باید هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

وی افزود: سال گذشته شاهد اپیدمی سرخک بودیم و ناچار شدیم طرح واکسیناسیون را به سرعت و فوریت فراوان اجرا کنیم. خطر وجود چنین بیماری‌هایی این الزام را ایجاد می‌کند که هرچه سریع‌تر نسبت به بهبود وضعیت سلامت آب شرب شهرستان اقدام کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر عنوان کرد: در بحث کدورت و آلودگی میکروبی آب شرب نقاط مختلف شهرستان دارای وضعیت نامطلوبی است و در نمونه‌گیری‌های انجام شده این موضوع به خوبی مشهود است.

نوری گفت: استاندار خوزستان نیز به این موضوع به خوبی اشراف دارد و در شورای سلامت استان بحث آب شهرستان بندر ماهشهر به عنوان اولویت بهداشتی مطرح شد.

وی بیان کرد: در بندر امام نیز در برخی نقاط سیستم فاضلاب وجود ندارد و علاوه بر نبود سیستم فاضلاب، آب شرب نیز بدون تصفیه و کلرزنی استفاده می‌شود و این موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی برای سلامت شهروندان ایجاد کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر افزود: در شهرک طالقانی نیز دفع غیر اصولی فاضلاب در جوی‌های روباز سال گذشته منجر به مرگ یک کودک شد و در یکی از نقاط بندر ماهشهر نیز شاهد اتفاق مشابه بودیم.

نوری در پایان گفت: وضعیت آب و فاضلاب بندر ماهشهر به هیچ عنوان زیبنده و در شأن این شهرستان صنعتی نیست. شهرستانی که بیش از 21 شرکت پتروشیمی بزرگ و کوچک در آن فعالیت می‌کنند نباید اینگونه با مشکل آب و فاضلاب دست و پنجه نرم کند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار