تغییر کاربری عجیب در هفت‌تپه شوش؛
پس از فروش یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های ورزشی کشور در شهرستان هفت‌تپه، مالکان جدید قرار است با تغییر کاربری، این مکان عمومی را به نمایشگاه خودرو و مکانی برای پرورش شترمرغ و بلدرچین تبدیل کنند.
کد خبر: ۵۹۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 18 April 2018

عبدالزهرا جلالی از پیشکسوتان ورزش هفت‌تپه درخصوص فروش یکی از قدیمی‌ترین زمین چمن‌های فوتبال و مجموعه ورزشی واقع در هفت‌تپه، اظهارکرد: سال 1352 زمانی که شرکت آب و برق خوزستان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت کارخانه نیشکر فعلی در هفت‌تپه بود، همزمان نیز کارخانه کاغذ پارس کنار کارخانه نیشکر شروع به فعالیت کرد. آن زمان ما هم به دنبال فعالیت ورزشی بودیم ولی زمینی وجود نداشت.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که آن زمان زمین‌ها در اختیار کارخانه نیشکر هفت‌تپه بود، به مسوولان مربوطه گفتیم که ما به دنبال زمینی هستیم که بتوانیم فعالیت ورزشی داشته باشیم که در همین حین نیز وقتی مسوولان در حال قطعه‌بندی زمین‌های موجود برای کشت نیشکر بودند، بخشی از این زمین‌ها که در قطعه‌بندی مازاد محسوب می‌شد و قابل کشت نبود را در اختیار ما گذاشتند.

این پیشکسوت ورزش خوزستان ادامه داد: من و تعدادی از دوستان که کارمند کارخانه کاغذ پارس بودیم، شروع به ساخت زمین و آماده‌سازی یک تیم فوتبال برای حضور در مسابقات کردیم. آن زمان با توجه به این‌که ما شاغل کارخانه کاغذ پارس بودیم، تصمیم گرفتیم با اسم همین کارخانه نیز در رقابت‌ها شرکت کنیم و حقیقتا مدیران کارخانه کاغذ پارس هم ورزش‌دوست بودند و کمک‌هایی به ما داشتند.

وی عنوان کرد: همین روال ادامه داشت تا این‌که در سال 1365 پس از بمباران کارخانه کاغذ پارس، تصمیم گرفتیم که محدوده کاری‌مان را در ورزش گسترش دهیم و یک مجموعه ورزشی داشته باشیم؛ بازهم با همکاری دوستان‌مان این مجموعه ورزشی را ساختیم که دارای سالن‌هایی همچون کشتی، تنیس‌روی‌میز، پرورش اندام و والیبال بود و البته از این سالن‌ها برای رشته‌های دیگری از جمله بوکس، تکواندو و کاراته نیز استفاده می‌شد.

جلالی افزود: زمین چمن را هم بازسازی و طبق استانداردهای جهانی آماده کردیم. در کنار این اقدامات نیز استخر، خوابگاه و سرویس‌‌های بهداشتی مجموعه آماده شد. در حد توان‌مان یک مجموعه ورزشی مناسب را آماده کردیم و آن زمان فکر نمی‌کردیم یک روز کسی بیاید و دست روی این مجموعه بگذارد و بخواهند آن را بفروشند.

وی درخصوص این‌که مالک این زمین از ابتدا چه کسی بوده است؟ گفت: کارخانه کاغذ پارس هیچ سندی مبنی بر این‌که این مجموعه ورزشی متعلق به آن است را ندارد و ما باتوجه به این‌که آن زمان کارمند این کارخانه بودیم، با اسم آن در مسابقات شرکت می‌کردیم. این زمین سند ندارد و حتی جزو املاک کارخانه نیشکر هفت‌تپه نیز نیست.

این پیشکسوت با اشاره به فروش زمین چمن و مجموعه ورزشی به دو نفر، اظهارکرد: از سال 1393 که مدیریت جدیدی برای کارخانه نیشکر هفت‌تپه انتخاب شد، آن‌ها شروع به فروش خانه‌ها و زمین‌های اطراف کردند و بعد هم به فکر فروش مجموعه ورزشی کاغذ پارس افتادند. آن‌ها این مجموعه را به دو نفر فروختند و این دو نفر نیز اقدام به جدا کردن زمین چمن و مجموعه ورزشی کردند.

وی بیان کرد: زمین چمن به آقایی فروخته شده است که بنگاه معاملاتی خودرو دارد و طبق شنیده‌ها تصمیم قطعی‌اش این است که زمین را به نمایشگاه خودرو تبدیل کند، یعنی می‌خواهد تغییر کاربری بدهد، ضمن این‌که فردی هم که مجموعه ورزشی را خریداری کرده، قرار است با توجه به این‌که اصلا هم ورزشی نیست، آن‌جا را تبدیل به مکانی برای پرورش شترمرغ و بلدرچین کند. این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین مجموعه ورزشی‌های هفت‌تپه است که در منطقه کوی طالقانی قرار دارد و نمی‌دانم زمینی که سند ندارد را چگونه به دو نفر فروخته‌اند.

جلالی عنوان کرد: از سال 1352 که این مجموعه راه‌اندازی شد، ورزشکارانی از جمله حمید بنی‌تمیم، مسلم شیرزاد و سیدحسین مرعشیان را به رشته‌ کشتی معرفی کرد. ضمن این‌که در رشته‌های دیگر نیز نفرات خوب و برجسته‌ای همچون مهران آذری، قهرمان وزنه‌برداری آسیا معرفی شدند. به هر حال این اماکن عمومی فروخته شده‌اند و مالکان جدید نیز قصد تغییر کاربری آن را دارند. این مجموعه می‌تواند به جوانان این منطقه بسیار کمک کند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم بسیار تاثیرگذار است. اگر در طی این تغییر کاربری، جوانی به بیراهه کشیده شد، آیا این کار قابل توجیه است؟

وی ادامه داد: ما از طریق مسوولان مختلف پیگیر این موضوع بوده‌ایم و منتظر هستیم آن‌ها به ما جواب دهند. ما به بخشداری و فرمانداری شوش نیز اطلاع دادیم که بخشداری به ما گفته است، نمی‌گذاریم این مجموعه با توجه به این‌که جزو اماکن عمومی محسوب می‌شود، از بین برود و امیدوارم که این تغییر کاربری اتفاق نیفتد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار