نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان آبادان 79 روستا داریم که تنها ۱۳ روستا شبانه‌روزی آب‌دارند ولی مابقی تنها ۱۶ ساعت آب‌دارند.
کد خبر: ۵۹۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 18 April 2018

جلیل مختار اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلات آب و فاضلاب از دغدغه‌های اصلی مردم در این منطقه طی سال‌های گذشته است، از وزیر نیرو برای بررسی وضعیت شوری آب، مشکلات آب و فاضلاب، دعوت کردیم که در آبادان حضور پیدا کنند.

وی افزود: وضعیت شوری آب به دلیل کاهش دبی رودخانه‌ها باعث شده که میزان شوری آب در روزهای گذشته به 7 هزار میکروموس برسد درحالی‌که میزان شوری آب در حالت عادی کمتر از 3 هزار میکروموس است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی تابستان سال گذشته یک تصفیه‌خانه اضطراری به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب آب (آب موردنیاز شهرهای اروندکنار و چوئبده) در شهر اروندکنار راه‌اندازی شد.

وی بابیان اینکه 66 هزار و 288 مشترک در آبادان از خدمات آبفا بهره‌مند هستند، عنوان کرد: با توجه به فرسوده بودن شبکه توزیع و انتقال آب، بیش از 5 درصد آب تصفیه‌شده در شبکه شهری هدر می‌رود.

مختار گفت: در شهرستان آبادان 79 روستا داریم که تنها ۱۳ روستا شبانه‌روزی آب‌دارند ولی مابقی تنها ۱۶ ساعت آب‌دارند. همچنین در شبکه توزیع و انتقال، 5 هزار مترمکعب هدر رفت آب شرب روستایی داریم که با شروع تابستان مشکلات درزمینهٔ آب‌رسانی افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با حضور وزیر نیرو و در آبادان برای مقابله با کم‌آبی و تسریع در اصلاح شبکه فرسوده آب و فاضلاب راهکارهای لازم موردتوجه قرار می‌گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت طرح ایجاد تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب آبادان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه و بهره‌برداری آن سال 98، در فاز اول نیاز جمعیت 500 هزارنفری برطرف می‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار