مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در دیدار با نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به مشاهیری چون سلمان فارسی که زادگاه آنان خوزستان است تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ 17 April 2018

 

سلمان فارسی گردشگری رامهرمز را دگرگون می‌کند؟

علی‌رضا ایزدی در نشست با نماینده مردم رامهرمز و رامشیر اظهار کرد: رامهرمز و رامشیر دارای ظرفیت‌های فراوان و منحصر به فردی در زمینه توسعه گردشگری هستند و باید بیشتر به آن‌ها رسیدگی کرد.

او با اشاره به این که در زمینه میراث فرهنگی باید مردم را بیشتر مورد توجه قرار داد افزود: برای ما مردم دارای اولویت هستند چراکه نقش بسزایی در حفظ آثار و مواریث فرهنگی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: میراث فرهنگی رامهرمز دارای گنجینه‌های ارزشمندی چون آثار جوبجی است که همه باید دست در دست هم در حفاظت و حراست از آن‌ها تلاش کنیم.

ایزدی به باغ و عمارت صمیمی رامهرمز به عنوان بنایی تاریخی و ارزشمند اشاره و تاکید کرد: باید از چنین فضاهایی به نحو مطلوب استفاده کنیم که بهترین راه آن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه است چراکه ورود مردم و بخش خصوص به این مباحث می‌تواند آغازگر اتفاقات بسیار خوبی در میراث فرهنگی رامهرمز و در نهایت ایجاد تحول در این زمینه باشد.

او در خصوص قابلیت‌های فراوان شهرستان رامهرمز در زمینه اکوتوریسم نیز گفت: رامهرمز به سبب داشتن اقلیم مناسب در بسیاری از ماه‌های سال می‌تواند در حوزه طبیعت‌گردی به عنوان مقصدی جذاب در کشور معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان بر اهمیت توجه به مفاخر و مشاهیر خوزستان و نقش آن‌‌ها در ایجاد چهره‌ای متفاوت از استان تأکید کرد و افزود: خوزستان مشاهیر ارزشمند بسیاری دارد که تاکنون به خوبی معرفی نشده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به سلمان فارسی که زادگاهش رامهرمز است اشاره کرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: باید برای چنین مفاخری کنگره‌ها و بزرگداشت‌های متعددی برگزار کرد زیرا این قبیل اقدامات می‌تواند انگیزه اقدامات مفید و مؤثر دیگری نیز شود.

در این نشست در خصوص موارد مختلف مرتبط با حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر توسط اقبال محمدیان نماینده این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار