رییس هیات گلف خوزستان با بیان این‌‌که این رشته باید به ورزشی فراگیر و مردمی تبدیل شود، گفت: تلاش می‌شود که این رشته به صورت متوازن در سطح استان تعمیم داده شود.
کد خبر: ۵۹۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 18 April 2018

رضا علیجانی درباره رقابت خوزستانی‌ها در لیگ برتر باشگاه‌های کشور، اظهارکرد: رقابت اصلی بین تیم‌های ملی‌حفاری و نفت‌مسجدسلیمان است. اکنون این دو تیم رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و باید تا پایان مسابقات که پنجم اردیبهشت ماه است، منتظر بمانیم تا ببینیم در نهایت چه تیمی قهرمان خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‌که توسعه و تعمیم گلف در استان بدون فراهم کردن زمینه‌ها و تجهیزات کافی میسر نخواهد شد، عنوان کرد: از مهم ترین عوامل رشد گلف در هر کشوری وجود زمین‌های متعدد در اندازه‌های استاندارد و بر اساس شرایط اقلیمی آن منطقه است.

وی گفت: امیدوارم هیات استان نیز با اجرایی کردن طرح استعدادیابی، جذب و پرورش نخبگان در رشته گلف بتواند در راستای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این ورزش در جامعه گام‌های موثری بردارد.

رییس هیات گلف خوزستان با بیان این‌که گلف باید به ورزشی فراگیر و مردمی تبدیل شود، افزود:‌ تلاش می‌شود که ورزش گلف به صورت متوازن در سطح استان تعمیم داده شود. باوجود محدودیت در بخش اعتبارات ولی در تامین و تجهیز زمین‌های گلف احداث شده مشکلی نداریم.

وی انجام کارهای پژوهشی را در ورزش گلف ضروری دانست و گفت:‌ این رشته ورزشی می‌تواند به صورت جدی در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ...که از ظرفیت بالایی نیز برخوردارند شکل بگیرد.

علیجانی عنوان کرد: در ورزش گلف از زیر ساخت‌های مناسب برخوردار نیستیم ولی این نمی‌تواند عاملی برای عدم موفقیت در این رشته ورزشی باشد، چرا كه استعدادهای خوبی در گلف کشور وجود دارد.

وی گفت: این رشته ورزشی نیاز به پوست‌اندازی دارد زیرا این رشته دیگر یک ورزش لوکس محسوب نمی‌شود و ما باید به این نکته توجه کنیم، البته خیلی از رشته‌ها گران‌تر از گلف هستند اما آن‌ها مخاطبین خاص خود را دارند. ما هزینه آموزش را رایگان کرده‌ایم و فراخوان زده‌ایم که علاقه‌مندان برای حضور در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند. باید بگویم دیگر نگرانی‌های درباره گرانی این رشته وجود ندارد و مردم با هزینه‌ بسیار کم می‌توانند از گلف استفاده کنند.

رییس هیات گلف خوزستان افزود: هیات استان نیز برای توسعه این رشته برنامه دارد و در همین راستا در نظر داریم برای تربیت بازیکنانی قوی و با تکنیک، کلاس‌هایی زیر نظر مربیان برجسته برگزار کنیم که برای نخستین بار کلاس آموزشی و مربیگری گلف زیر نظر مدرس بین‌المللی این رشته برگزار خواهدشد.

وی به ضرورت همکاری رسانه‌ها با هیات ‌گلف اشاره کرد و گفت: مردم به این دلیل که شناخت‌کافی از این رشته ورزشی ندارند فکر می‌کنند گلف ورزش گرانی است در حالی که این تصور اشتباه است. به جرات می‌گویم گلف در ایران کم هزینه‌ترین ورزش در سراسر دنیا است.

علیجانی خاطر‌نشان‌کرد: ورزش گلف برای تمام رده‌های سنی است و از این ورزش می‌توان برای جذب سرمایه‌گذاران نیز استفاده کرد. در ترکیه سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار توریست گلف فقط برای همین رشته به این کشور سفر می‌کنند و این می‌تواند درآمدزایی خوبی برای هر کشوری باشد. در ایران نیز به دلیل تنوع اقلیمی و منابع طبیعی فراوان زمینه ساخت زمین گلف برای سرمایه‌گذاران فراهم است.

وی در ادامه درباره برگزاری هفدهمین دوره جام مرحوم حسین‌پور که چندی پیش در اهواز برگزار شد و با قهرمانی تیم نفت مسجدسلیمان به پایان رسید نیز گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضوربیش از 68 ورزشکار از سراسر کشور در زمین گلف باشگاه ملی‌حفاری اهواز برگزار شد. خوشبختانه در نشست‌هایی که با تیم‌های حاضر در این دوره داشتیم همه آن‌ها از نحوه برگزاری، امکانات و زمین مسابقه راضی بودند.

وی افزود: این اولین تجربه ما بعد از تصدی امور در هیات استان بود و سعی کردیم مسابقات را با کمترین مشکل و نقص برگزار کنیم.نم همچنین اولین دوره‌ای بود که این مسابقات با تصمیم هیات رییسه فدراسیون گلف از مسجدسلیمان به اهواز منتقل شد و هیات استان به شکلی متفاوت‌تر از گذشته این رقابت‌ها را میزبانی کرد. در روز اختتامیه نیز دکتر شریعتی استاندار جوان و ورزشی استان و مدیران دستگاه های مختلف حضور داشتند.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: رضا علیجانی ، گلف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار