هفته ملی هنرهای نمایشی استان خوزستان با شعار «گسترش گستره جامعه هدف و مخاطبین تئاتر در خوزستان» آغاز شده است.
کد خبر: ۵۹۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 16 April 2018

همزمان با روز جهانی تئاتر جشن‌های هفته هنرهای نمایشی خوزستان ٢٢ فروردین 97 در اهواز آغاز شده و تا ٣١ ماه جاری در ٢٥ شهرستان استان خوزستان ادامه خواهد داشت.

در این برنامه همچنین پوستر جشن‌های هفته هنرهای نمایشی خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این رویداد با اشاره به اهمیت هنر تئاتر در جامعه معاصر خاطرنشان کرد: هنر بیان زیبایی‌های نهفته جهان آفرینش است و انسان این زیباترین آفریده خدا به‌ واسطه الهام گرفتن از زیبایی‌های خلقت جلوه‌های پنهان عالم هستی را به منصه ظهور می‌رساند.

جوروند افزود: هنرمندان از لحاظ مراتب وجودی در مرتبه‌ای پس از پیامبران و در مصاف علما قرار می‌گیرند با این تفاوت که پیامبران از طریق وحی و هنرمندان به واسطه الهام با عالم غیب پیوند دارند.

وی بیان کرد: در همه فعالیت‌های هنری رسالت اجتماعی، اخلاقی و زیباشناختی هنر نباید نادیده گرفته شود چراکه هنر وظیفه آشتی دادن زمین و آسمان را به عهده دارد. آن زمان که زبان دانش از این رسالت عاجز می‌شود زبان هنر است که این خلأ را پر می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ابراز امیدواری بر این که سال ٩٧ با همدلی هنرمندان و مسئولان همچون سال ٩٦ سال موفقیت‌ها و سال شکوفایی هنر تئاتر استان باشد گفت: از مهمترین دستاوردهای هم‌اندیشی، هم‌دلی و تلاش در سال ٩٦ احداث چهار پلاتو در اهواز است.

همچنین در این مراسم ضمن رونمایی از فعالیت‌ها و جشن‌های هفته هنرهای نمایشی از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان از محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر خوزستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار