رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با فارس:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: امکان تلاقی آب شرب وفاضلاب از قبل بوده و به دلیل فرسودگی شبکه آب و فاضلاب اهواز است و تا زمانی که این شبکه اصلاح نشود، این احتمال همیشه وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۵۹۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 16 April 2018

شکرالله سلمان زاده در خصوص تلاقی آب و فاضلاب در شهر اهواز، اظهار کرد: امکان وقوع این مسئله از قبل بوده و به دلیل فرسودگی شبکه آب و فاضلاب شهری است و تا زمانی که این شبکه اصلاح نشود، این احتمال همیشه وجود خواهد داشت.

وی افزود: نقاط بحرانی تلاقی آب و فاضلاب مشخص شده و در خصوص آن جلساتی متعددی برگزار شده و مسئولان ذی‌ربط نیز درحال اجرای اقداماتی هستند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در صورتی که فشار درشبکه توزیع آب بالا باشد، مکش معکوس صورت نمی‌گیرد و فاضلاب وارد شبکه توزیع آب شرب مردم نمی‌شود. لذا اگر شرکت آب و فاضلاب فشار شبکه را بالا نگه دارد این تلاقی به وجود نمی‌آید.

وی با اشاره به انجام نمونه‌برداری‌های متعدد توسط مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب از آب شرب اهواز، گفت: در 98 درصد از موارد نمونه برداری، آب اهواز از نظر میکروبی سالم است.

سلمان زاده بیان کرد: ممکن است آب اهواز از نظر میکروبی سالم باشد اما از لحاظ ظاهری، طعم و بو مشکل دارد که باعث می‌شود مردم از آب لوله‌کشی استفاده نکنند و به کارگاه‌های آب شیرین‌کن روی بیاورند که آن هم می‌تواند خطراتی ایجاد کند زیرا باید آب کلرزده وسالم به وسیله خودروهای مجاز و استاندارد توزیع شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار