معاونت نظارت مالی و رئیس خزانه معین خوزستان مطرح کرد
اولین نشست ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی با موضوع بررسی قانون بودجه سال 97 و مانده مصرف نشده اعتبارات هزینه‌ای سال 1396، دوشنبه 20 فروردین، در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 16 April 2018

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان، گزارشی از وضعیت نشست‌های ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه‌ها و کارگروه‌های تخصصی، نحوه برگزاری و استراتژی جلسات در سال جدید و همچنین موضوع و کیفیت این نشست‌ها را ارائه کرد.

ادیب زرگانی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از تجربیات ذی‌حسابان در سال‌های گذشته، امسال نیز بتوانیم مشکلات و موانع موجود در کار ذی‌حسابی را مرتفع و وحدت رویه مناسبی را اتخاذ کنیم.

زرگانی با تشریح قانون بودجه سال 97 و ابهامات برخی از تبصره‌ها و بندهای این قانون، ازجمله؛ بند الف در خصوص 3% نفت اشاره کرد: 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده و با توجه به اینکه 25 درصد از این اعتبار مربوط به استان خوزستان است، پیش‌بینی می‌شود در سال 97، یک هزار و 270 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته که نسبت به سال گذشته افزایش‌خواهیم داشت.

زرگانی در ادامه ضمن جمع‌بندی اعتبارات سال 96، اظهار داشت: در بخش حقوق 103 درصد نسبت به اعتبار اولیه (5/3 درصد افزایش اعتبار)، تخصیص داشته‌ایم.

وی با اشاره به اصلاحیه سازمان برنامه‌وبودجه استان افزود: تخصیص اعتبارات برخی دستگاه‌ها کاهش و برخی افزایش داشته است.

زرگانی افزود: تملک دارایی‌ها در بخش استانی، اعتبار اولیه 371 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که از این محل به‌طورکلی 52 درصد، یعنی 193 میلیارد و 680 میلیون تومان تخصیص داده‌شده است. از این مقدار، 10 درصد اعتبار استانی را به‌صورت نقد گرفتیم و 138 میلیارد و 890 میلیون تومان به شکل اسناد خزانه مانده داریم که فرصت استفاده و جذب این ظرفیت اعتباری وجود دارد.

وی اضافه کرد: در بخش 3% نفت، 9 هزار و 161 میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که از این محل اعتبار 46.45 درصد (427 میلیارد و 400 میلیون تومان) تخصیص داشته‌ایم؛ همچنین مانده بند ز تبصره 5 نیز پرداخت‌شده است.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان خوزستان گفت: در خصوص 1% صداوسیما مقرر شد با دیوان محاسبات هماهنگی صورت پذیرد که به شکل وحدت رویه عمل کنیم.

ادیب زرگانی با اشاره به مانده‌های مصرف نشده تملک دارایی‌ها در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: ماده 16 قانون الحاق (2) در خصوص آن دسته پروژه‌ها و طرح‌هایی که تکمیل نیافته، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در پایان سال مالی مانده مصرف نشده را به خزانه برگشت دهند تا سال بعد استفاده کنند.

وی افزود: از طرفی تبصره بند 4 ماده 26 به خزانه اجازه داده است تا فروردین‌ماه پرداختی داشته باشد و این برگشت وجه با توجه به فرصت پرداخت برای خزانه تا پایان فروردین میسر نیست.

زرگانی با اشاره به بخشنامه معاونت نظارت و خزانه‌دار کل کشور و عدم پیش‌بینی ردیف اعتباری لازم در قانون بودجه 97 جهت برگشت مانده وجوه مصرف نشده تملک دارایی‌ها بیان کرد: مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1396 دستگاه‌های مشمول، تابع قانون اصلاح مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1397 و تبصره ذیل بند 4 ماده (26) قانون الحاق (2) است؛ بدین ترتیب برای اعتبارات هزینه‌ای تا پایان 10 اردیبهشت‌ماه و برای تملک دارایی‌ها تا 10 مردادماه فرصت برگشت وجوه است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار