رییس دانشگاه صنعتی دزفول:
رییس دانشگاه صنعتی دزفول با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در زمینه بسیاری از الگوهای مصرف، فرهنگ‌سازی انجام دهند، گفت: اکنون ما استفاده بی‌رویه از آب، منابع انرژی، انرژی الکترونیکی و ... را در کشور شاهدیم و دانشگاه باید در همه این موارد به عنوان اصلاح در ساختار الگو‌های مصرف از طریق جامعه‌ای که با آن در ارتباط است، اقدام کند.
کد خبر: ۵۹۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 17 April 2018

محمدرضا عصاری در خصوص نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی)، اظهار کرد: دانشگاه در وهله اول می‌تواند تمام خرید و مصارف خود را بر محور تولیدات داخلی قرار دهد و این حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.

وی افزود: متعاقب این کار، بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیانی که تحت پوشش دانشگاه‌ها هستند، می‌توانند در امور تجاری‌سازی و انتقال برخی تکنولوژی‌هایی که منجر به ارتقای تولید داخلی می‌شود، نقش‌آفرینی کنند. همچنین اگر دانشگاه‌ها به صنایع وارد شوند و نیازهای صنایع شناسایی شود، می‌توانند در راستای رفع نیاز صنایع داخلی تلاش و این نیازها را رفع کنند.

رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول ادامه داد: دانشگاه‌ها به واسطه حوزه پژوهش‌های کاربردی و شرکت‌های دانش‌بنیان خود، علاوه بر ارتقای محصولات داخلی کشور که اکنون در اختیار مردم است و بحث کیفیت برای آن‌ها مطرح است، می‌توانند در جهت توسعه استفاده از این محصولات نقش‌آفرین باشند که از اقدامات اساسی ما در راستای اقتصاد مقاومتی است.

عصاری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در زمینه بسیاری از الگوهای مصرف فرهنگ‌سازی انجام دهند، تصریح کرد: اکنون ما استفاده بی‌رویه از آب، منابع انرژی، انرژی الکترونیکی و ... را در کشور شاهدیم و دانشگاه باید در همه این موارد به عنوان اصلاح در ساختار الگو‌های مصرف از طریق جامعه‌ای که با آن در ارتباط است، اقدام کند. اگر ما بتوانیم این فرهنگ را در حوزه عملیاتی داخلی خود جا بیندازیم، در اصلاح این الگوها نقش بسیاری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هر دانشگاهی می‌تواند این اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی را در جامعه‌ای که با آن در ارتباط است، انجام دهد و این حداقل رسالتی است که دانشگاه‌ها در قبال محیط زیست بر عهده دارند.

رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول تصریح کرد: در دانشگاه دزفول اکنون ستادی برای حمایت از استفاده از کالای ایرانی، بهبود هزینه‌ها و فرهنگ‌سازی در اصلاح الگوهای مصرف تشکیل شده است. به طور مثال، پیش از این گرمایش مجتمع خوابگاهی دانشگاه با هیترهای برقی انجام می‌شد که اخیرا در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است که اصلاح شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: الگوی مصرف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار