رئیس دانشکده فنی و حرفه ای خوزستان:
سید بهزاد علوی رییس آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز با بیان این که انعطاف پذیری یکی از مهم ترین معیارهای این دانشگاه است، عنوان کرد: در این دانشکده به دنبال رشته های ثابت نیستیم و بر اساس نیاز استان رشته ها تاسیس و پس از رفع نیاز بازار به آن ها، رشته های جدید ایجاد می شوند.
کد خبر: ۵۹۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 16 April 2018

سید بهزاد علوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: این حضور فرصت مغتنمی برای توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای در استان است.

به گزارش" تابناک" وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای که گام های بلندی را بردارد، آثار و برکات آن به همه استان ها می رسد. توصیه هایی که به همه ما داشتند این بود که به دنبال رشته های ثابت نیستیم و بر اساس بازار کار باید رشته ها تعریف و بعد هم انعطاف پذیری آنها را افزایش داد.

علوی تصریح کرد: ماشین های اروند، جوش، آی. تی، فضای و مجازی و سایر نیازهای بازار مواردی هستند که باید به آنها توجه کنیم. دانشجویان خوزستان باید بتوانند نیاز صنعت را پاسخ دهند و در مقابل این همه صنایع و بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای خوزستان گفت: تقویت آموزشکده دختران در دستور کار است و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات خوبی است که به خوزستان اختصاص دادند.

سید بهزاد علوی رییس آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز با بیان این که انعطاف پذیری یکی از مهم ترین معیارهای این دانشگاه است، عنوان کرد: در این دانشکده به دنبال رشته های ثابت نیستیم و بر اساس نیاز استان رشته ها تاسیس و پس از رفع نیاز بازار به آن ها، رشته های جدید ایجاد می شوند.

وی ادامه داد: خوزستان به عنوان یک کارگاه صنعتی باید مجهز بوده و هم رشته های دانشگاهی بیشتری داشته باشد تا در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز بیان کرد: تاسیس دانشکده دختران، افزایش امکانات رفاهی دانشجویان و ارتقای خوابگاه ها ی دانشجویی از رتبه پنج به بالاتر در دستور کار این دانشکده قرار دارد که با بودجه در نظر گفته برای این استان عملی می شود.

علوی با بیان این که بر اساس نیاز منطقه ای برای تاسیس رشته ها مجوز صادر می شود، گفت: یکی از موانع توسعه رشته های فنی و حرفه ای کشور، ضوابط شورای گسترش آموزش عالی بود که با انتقال مجوز شورای برنامه ریزی درسی به دانشگاه فنی و حرفه ای، این مشکل رفع و در حال حاضر بر اساس طرح آمایش سرزمین رشته ها تاسیس می شوند.

وی یادآور شد: 2 میلیارد ریال در قالب بهسازی خوابگاه ها، برای دو جداره کردن پنجره های خوابگاه ها برای کاهش اثرات ریزگردها تخصیص یافته است.

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز عنوان کرد: کارگاه ساخت و تولید، برق، ساختمان و الکترونیک از جمله یک هزار و 670 متر کارگاه های موجود هستند که به دلیل فرسوده بودن برخی، توسعه و بهسازی آن ها در نظر گفته شده؛ همچنین 400 متر به مساحت کارگاه اضافه شده و به رشته های مختلف تقسیم بندی شده و نوسازی و تجهیز صورت می گیرد.

علوی بیان کرد: ارتقای جایگاه خوابگاهی دانشجویان از رتبه پنج به دو یا حتی یک از جمله برنامه های این سفر است که در سال جاری محقق می شود. تجهیز کارگاه ها نیز از دیگر رهاوردهای سفر رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور الست است.

وی عنوان کرد: ۱۸ رشته تکنسین های سرچاهی است که جدیدا به رشته های ارائه شده در آموزشکده های ما افزوده شده است. یکی از برنامه های خوب این بود که با احساس نیاز و بر اساس آمایش سرزمین و بازار کار استان می توانیم رشته های جدید را راه اندازی کنیم. در زمینه رفاهی، آموزشی و مسائل فرهنگی، تأکیدات ویژه ای داشتند و خدمات دانشجویی هم مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار