استاندار خوزستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی و نوسازی پروژه های دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان :
شریعتی با بیان اینکه رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیرویی بسیار کارآمد، با انگیزه و پیگیر است ادامه داد: برای توسعه آموزشکده های تخصصی فنی و حرفه ای امروز تفاهمنامه ای امروز با حضور رییس دانشکاه فنی و حرفه ای کشور منعقد شد که بر اساس آن سه میلیارد تومان از دانشگاه شهید چمران اهواز و هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات استان تأمین می شود.
کد خبر: ۵۹۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 16 April 2018

 

دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان زمینه را برای مهارت افزایی نیروی انسانی فراهم می کند

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در حاشیه کلنگ زنی پروژه های دانشکده فنی و حرفه ای استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرط توسعه و رشد، نیروی انسانی ماهر و کارآمد است، به نیروی متخصص نیاز نداریم که مهارت و تکنیک لازم را داشته باشند تا توانمندی اجرایی شدن طراحی و مهندسی امور را بتوانند طراحی کنند.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: پروژه های بزرگی در استان پیش بینی شده است، بعضا با انتقاداتی مواجه می شویم که چرا از نیروهای بومی استفاده نمی شود از طرف دیگر صاحبان کار هم می گویند که نیروهای ماهر در استان نیست. باید زمینه ای را برای مهارت افزایی نیروی انسانی فراهم کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه آموزشکده های فنی حرفه ای در خوزستان در زمینه ارتقای مهارت افزایی نیروی انسانی نقش اساسی ایفا می کند،گفت: اولین آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور در خوزستان ایجاد شده است ولی متأسفانه به دلیل هشت سال جنگ و عواقب بعد از آن در استان های دیگر گسترش پیدا کرد.

وی افزود: اگر بنا باشد که پروژه های دیگر همانند غرب و شرق کارون را در حوزه نفت و پالایشگاه گاز بیدبلند2 توسعه یابد و اشتغال ایجاد شود، باید شرایط لازم را برای مهارت افزایی و آموزش عملی جوانان فراهم کنیم. آموزشکده های فنی و حرفه ای این نقش را ایفا می کنند بنابراین باید برای توسعه آموزشکده ها تلاش و نیروهای ماهر را تربیت کنیم.

شریعتی به ضرورت توسعه بخش های آموزشکده فنی و حرفه ای اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه لازم می دانم به توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای کمک کنم وتکنسین ماهر دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیرویی بسیار کارآمد، با انگیزه و پیگیر است ادامه داد: برای توسعه آموزشکده های تخصصی فنی و حرفه ای امروز تفاهمنامه ای امروز با حضور رییس دانشکاه فنی و حرفه ای کشور منعقد شد که بر اساس آن سه میلیارد تومان از دانشگاه شهید چمران اهواز و هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات استان تأمین می شود.

شریعتی در پایان یادآور شد: بعد از به نتیجه رسیدن تفاهمنامه، برنامه داریم تا تفاهمنامه های دیگری نیز منعقد کنیم تا شرایط را برای کسانی که از هنرستان ها فارغ التحصیل می شوند،برای ادامه تحصیل به آموزشکده های فنی و حرفه ای ورود و بتوانند به صنعت این مملکت و توسعه کشور و استان کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار