طی بازدید میدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از منطقه عامری اهواز، مرمت آثار تاریخی این محله در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 16 April 2018

 

مرمت آثار تاریخی اهواز قدیم در دستور کار قرار گرفت

نشست «احیای بافت تاریخی محله عامری اهواز» با حضور مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، جمعی از معتمدان و فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه عامری در مسجد شیخ نبهان عامری برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ در این نشست غلامرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان و جمع حاضر در خصوص تک بناهای ارزشمند منطقه عامری و همچنین ترکیب کلی و بافت تاریخی این محله به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

نقشه، تصاویر و دیگر مستندات و آثاری همچون منزل محل تولد مرحوم اسکندر عامری‌پور تک کارگردان هالیوودی کشور، محل بیتوته «مادام دیولافوا» جهانگرد و تاریخنویس فرانسوی در سفر به اهواز و همچنین تک‌بناهای ارزشمند دیگر همچون قلعه‌ عامری و خانه بیت الشیوخ در خیابان شهید خیری مورد مشاهده عینی و بازدید قرار گرفت.

مرمت مسجد شیخ نبهان (اول) و دیگر بناهای تاریخی در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

منطقه عامری یکی از محلات قدیمی شهر اهواز است که هسته اصلی شهر را تشکیل می‌داده و در منطقه اهواز قدیم قرار دارد. خانه‌های قدیمی و نخل‌های بلند و پیر، نمای زیبایی به این محله شرق کارون داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار