رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان:
رئیس نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان با اشاره به ممنوعیت‌های کشت تابستانه در خوزستان گفت: ضعف در مدیریت و بی مسئولیتی‌های موجود در ساختار سازمان آب و برق استان به زودی مسئولان امنیتی و انتظامی را با چالش های امنیتی روبرو می‌کند.
کد خبر: ۵۹۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 15 April 2018

حسین مرمضی با انتقاد از نشست خبری که در سازمان آب و برق خوزستان با محوریت " بحران خشکسالی و کمبود آب در خوزستان" برگزار شد، اظهار کرد: طرح ممنوعیت کشت تابستانه کشاورزان در این جلسه در شرایط حساس استان تحریک افکار عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت کشت تابستانه یعنی تحت تاثیر قرار دادن معیشت هزاران خانوار کشاورز است، گفت: به طور حتم این تصمیمات تبعات اجتماعی بسیار خطرناک را به دنبال دارد مخصوصاً که بدون هماهنگی با تشکل‌های بخش کشاورزی و از طریق یک کنفرانس خبری اعلام می‌شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان با بیان اینکه ضعف در سیستم مدیریت سازمان آب و برق کاملا مشهود است، بیان کرد: ضعف در مدیریت همچنین بی مسئولیتی‌های موجود در ساختار سازمان آب و برق استان به زودی مسئولان امنیتی و انتظامی را با چالش های امنیتی روبرو می‌کند.

مرمضی با ابراز تاسف از اینکه برنامه ممنوعیت کشت تابستانه بدون توجه به معیشت کشاورزان تدوین شده است، عنوان کرد: عملیاتی شدن این تصمیم خیانت بزرگ به جامعه کشاورزان است.

وی بیان اینکه ممنوعیت کشت بر خلاف منافع و اهداف طرح ۵۵۰هزار هکتاری در منطقه است، گفت: به نظر می‌رسد عده ای در صدد تضعیف طرح مهم مقام معظم رهبری در منطقه هستند.

مرمضی بیان کرد: از تمام امکانات و ابزارهای قانونی در جهت جلوگیری از اجرای ممنوعیت کشت در شهرستان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان سازمان آب و برق مبنی بر اینکه سد کرخه مشکل آب ندارد، گفت: ممنوعیت در دشت آزادگان هیچ دلیل منطقی ندارد و هرگز نمی توان مردم و کشاورزان را بدون هیچ جایگزین معیشتی ۶ماه بدون یک ریال درآمد تنها و محکوم به مرگ تدریجی کنیم.

مرمضی افزود: چنانچه واقعیت آن است که مسئولان سازمان آب و برق اعلام کردند و آبی برای کشت تابستانه وجود ندارد به نظرم من روش اعلام ممنوعیت کشت از طریق کنفرانس خبری صحیح نیست.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار