مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از فعال بودن فلرهای نفتی در اهواز و تداوم آلایندگی آنها خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 15 April 2018

بیژن عالیپور پیش از ظهر امروز در شورای سلامت استان خوزستان اظهار کرد: اعتراف می کنیم فلرهای نفتی در اهواز هنوز فعال هستند و اگر به خاطر تحریم و نقدینگی نبود حتما زودتر کارها جمع آوری آنها پیش می رفت.

به گزلرش"تابناک" وی افزود: چاه هایی که به تولید می رسید، نفت اطراف آن می سوخت و آلودگی شدیدی ایجاد می کرد که خوشبختانه با دستگاه های تولید ملی و همچنین وارداتی دیگر نفتی سوخته نمی شود. موردی که اکنون وجود دارد یکی فلر میدان اهواز۳ است که تا آخر اردیبهشت ماه قطع می شود و دیگری میدان نفتی اهواز۲ است که در جاده ماهشهر قرار دارد و تا سه تا چهار ماه آینده قطع می شود.

عالیپور بیان کرد: حدود ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت را به شرکتی فروختیم که دیگر سوخته نمی شود و پتروشیمی آن را به مواد تولیدی تبدیل می کند برای میدان های نفتی منصوری، مارون ۳ و ۶ نیز شرکتی برنده مناقصه شده و آنها نیز حدود ۴۵ میلیون فوت مکعب گاز را جمع آوری و به پتروشیمی می دهد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: هر سه ماه یک بار، گزارش فلرها را به استاندار و محیط زیست می دهیم. عمده مشکلات ما، ارزی است و در حال حاضر حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری داریم.

در همین جلسه محمد جعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز نیز در واکنش به حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این نشست خواستار پرداحق آلایندگی از سوی این شرکت به شهرداری اهواز شد و گفت: در طول ۶ سال گذشته بودجه محقق شده شهرداری بین۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان محدود شده بود؛ علت اینکه اهواز تکان نخورده هم ریشه در همین مسئله دارد که به درستی حل نشده است.

فلسفی با اشاره به اینکه در این دوره از شورای شهر به دنبال منافع شخصی نیستیم، افزود: در صورت حل این مشکل با همکاری همه مسئولان باید اتفاقی در شهر رخ دهد که بخشی از آن به پرداخت حق آلایندگی و عوارض برمی گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار