هفته ملی هنرهای نمایشی استان خوزستان با شعار « گسترش گستره جامعه هدف و مخاطبین تئاتر در خوزستان » آغاز شد.
کد خبر: ۵۹۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 13 April 2018

همزمان با روز جهانی تئاتر جشن‌های هفته هنرهای نمایشی خوزستان ٢٢ فروردین در اهواز آغاز شد و تا ٣١ ماه جاری در ٢٥ شهرستان خوزستان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم افتتاحیه جشن‌های هفته هنرهای نمایشی با اشاره به اهمیت هنر تئاتر در جامعه معاصر، اظهار کرد: هنر بیان زیبایی‌های نهفته جهان آفرینش است و انسان (این زیباترین آفریده خدا) به‌ واسطه الهام گرفتن از زیبایی‌های خلقت جلوه‌های پنهان عالم هستی را به منصه ظهور می‌رساند.

جوروند افزود: هنرمندان از لحاظ مراتب وجودی در مرتبه‌ای پس از پیامبران و در مصاف علما قرار می‌گیرند با این تفاوت که پیامبران از طریق وحی و هنرمندان به واسطه الهام با عالم غیب پیوند دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در همه فعالیت‌های هنری رسالت اجتماعی، اخلاقی و زیباشناختی هنر نباید نادیده گرفته شود چرا که هنر وظیفه آشتی دادن زمین و آسمان را به عهده دارد. آن زمان که زبان دانش از این رسالت عاجز می‌شود زبان هنر است که این خلأ را پر می‌کند.

محمد جوروند با ابراز امیدواری از اینکه امسال با همدلی هنرمندان و مسئولان همچون سال ٩٦ سال موفقیت‌ها و سال شکوفایی هنر تئاتر استان باشد، بیان کرد: از مهمترین دستاوردهای هم‌اندیشی، هم‌دلی و تلاش در سال ٩٦ احداث ٤ پلاتو در اهواز است.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از فعالیت‌ها و جشن‌های هفته هنرهای نمایشی از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان از محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر خوزستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار