سه طرح تولیدی پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در شهرستان های این استان افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح دیگر هم آغاز شد.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 13 April 2018

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در حاشیه افتتاح این طرح ها به خبرنگاران گفت: این طرح ها شامل نخستین واحد مرغ اجدادی استان در مانه و سملقان، بزرگترین کارخانه فرآورده های لبنی استان در فاروج و افتتاح پروژه آبیاری نوین شهرستان شیروان است.

عبدالله یوسفی افزود: نخستین واحد مرغ اجدادی خراسان شمالی امروز با حضور حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان مانه و سملقان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
وی گفت: تاکنون برای این واحد تولیدی 100 میلیارد ریال اعتبار سرمایه ثابت و 40 میلیارد ریال اعتبار سرمایه در گردش هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این واحد تولیدی در هر دوره، 24 هزار قطعه است و 600 هزار قطعه جوجه مادری و 90 میلیون قطعه جوجه گوشتی در آن تولید می شود.

* افتتاح بزرگترین کارخانه فرآورده های لبنی استان
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه بزرگترین کارخانه فرآورده های لبنی استان امروز در شهرستان فاروج به بهره برداری رسید گفت: این واحد صنعتی، ظرفیت بیش از 24 هزار تن شیر خام را دارد و بهره برداری از آن می تواند تاثیر زیادی در بهبود بازار شیر داشته باشد.
یوسفی اظهار کرد: این واحد صنعتی، تولیدکننده پنیر و سایر محصولات لبنی است و برای 40 نفر اشتغال زایی می کند.
به گفته وی برای اجرای این واحد تولیدی، 77 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که 16 میلیارد ریال آورده سرمایه گذار و 61 میلیارد ریال نیز از اعتبارات تسهیلاتی تامین شده است.

* آغاز اجرای طرح بزرگ آبیاری تحت فشار در مانه و سملقان
یوسفی در بخش دیگر سخنان خود از آغاز عملیات پروژه طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در سطح 2 هزار هکتار از زمین های اسلام آباد شهرستان مانه و سملقان امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: 470 نفر از کشاورزان روستاهای اسلام آباد، ملاحسن، انصار و قره مصلی با چهار هزار نفر جمعیت از مزایای این طرح بهره من می شوند.
وی افزود: آب مورد نیاز این طرح از رودخانه شیرآباد تامین می شود و برای اجرای این طرح 212 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

* آغاز اجرای کارخانه خوراک دام
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به آغاز اجرای پروژه خوراک دام، طیور و آبزیان نیز در شهرک صنعتی در بجنورد خاطرنشان کرد: این طرح توسط شرکت پارس خراسان شمالی در شهرک صنعتی سیساب اجرا می شود.
وی افزود: ظرفیت این واحد تولیدی 136 هزار تن در سال است و با بهره برداری از ن برای 100 نفر به طور مستقیم و برای 200 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
به گفته وی برای این طرح 64 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

* افتتاح پروژه آبیاری نوین شهرستان شیروان
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین بهره برداری از پروژه آبیاری نوین در شهرستان شیروان با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
وی با بیان اینکه این طرح در دهستان زوارم در سطح 84.5 هکتار اجرایی شده اظهار کرد: 60.5 هکتار بارانی نیمه کلاسیک و 24 هکتار، قطره ای نوارتیپ است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: برای اجرای این طرح پنج میلیارد و 180 میلیون ریال هزینه می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار