نماینده مردم خرمشهر در مجلس خبر داد:
نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: بعد از انجام مراحل مختلف، هم‌اکنون در جزیره مینو گاز کشف شده و مراحل استخراج آن آغاز شده است.
کد خبر: ۵۹۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 13 April 2018

عبدالله سامری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با نصب دکل‌های نفتی جزیره مینو بعد از مصوبات مجلس شورای اسلامی و زدن چاه نفت مشترک با کشور عراق در مینوشهر، حفاری‌هایی شروع شد و تاکنون نفت استحصال نشده است بلکه در پی حفاری‌ها به گاز رسیده‌اند و قرار شد یک شرکت گازی نیز در جزیره مینو مستقر شود.

به‌کارگیری نیروهای غیربومی در روند اکتشاف نفت در مینوشهر از جمله مواردی است که باعث نارضایتی شهروندان مینوشهری شده بود. سامری در این خصوص نیز اظهار کرد: برای انجام کارهای اولیه اکتشاف حدود ۶۰ نفر از طریق شهرداری مینوشهر به شرکت متولی انجام کار معرفی شدند و بعد از کارهای لرزه‌نگاری یک شرکت حفاری، ۱۸ تا ۱۹ نفر دیگر از شهروندان جزیره مینو را نیز مشغول به کار کرد اما در ادامه شرکتی که وارد جزیره مینو شد نیروهای خود را با خود آورده بود و اخراج این نیروهای هم ممکن نبود.

کارخانه الکل سازی پلمب شد

بوی نامطبوع کارخانه الکل سازی که عامل نارضایتی شهروندان خرمشهری شده است دیگر محور پرسش خبرنگاران بود، رئیس اداره محیط زیست خرمشهر پیش‌تر از تنظیم شکایتی سه‌جانبه برای پایان دادن به این مشکل خبر داده بود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست نبود شبکه تصفیه فاضلاب در شهرک صنعتی خرمشهر را عامل ایجاد این مشکل اعلام و از پلمب کارخانه الکل سازی مسبب این امر خبر داد.

وی اظهار کرد: شهرک صنعتی خرمشهر فاقد شبکه فاضلاب است هر چند کار احداث شبکه فاضلاب در حال انجام است اما مشکل بوی نامطبوع الکل سازی به این موضوع مرتبط است و واحد صنعتی الکل سازی دیروز بعد از دستور دادستان در جلسه شورای تأمین، پلمب شد.

سامری با بیان اینکه در خرمشهر دو شرکت الکل سازی فعالیت می‌کنند، رفع مشکل بوی نامطبوع یکی از این کارخانه‌ها با ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب را یادآور شد و گفت: در سال ۹۵ یکی از شرکت‌های الکل سازی خرمشهر، برای رفع مشکل خود اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث تصفیه‌خانه پساب از منطقه آزاد اروند اعتبار گرفت و مشکل اولیه این واحد صنعتی حل شد مقرر شده است که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند وام در اختیار واحد الکل سازی دوم که دستور پلمب آن صادر شده است نیز قرار بگیرد و مشکل این واحد صنعتی هم مرتفع شود.

مشکل آب در خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه از رفع مشکل آب شرب روستاهای حفارشرقی و منیخ خبر داد و بیان کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته در استانداری پیرامون کمبود آب و بحران آبی سال ۹۷ برگزار شد، یک مجوز انشعاب آب شرب برای حفارشرقی و منیخ از طرح غدیر نیز گرفته شد.

وی افزود: طبق بررسی انجام شده، انشعاب آب از سمت نهر پنجم پوزه کعبی‌ها به این منطقه داده خواهد شد و امیدواریم در هفته آینده عملیات اجرایی آغاز شود.

سامری، کم‌آبی را مشکلی همه‌گیر و نتیجه انتقال آب دانست و گفت:۷۰ درصد آب شرب خرمشهر از طرح غدیر و ۳۰ درصد آن از کانال ژیان تأمین می‌شود اما مشکل آب به انتقال آب صورت گرفته در ۱۵ سال پیش مربوط است که حالا خود را در قالب مسئله کمبود و بحران آب و کم شدن آب پشت سدها نشان داده است.

وی به طرح آب‌رسانی به مینوشهر برای آبیاری نخیلات و باغات طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز اشاره کرد و گفت: دو هزار هکتار از طرح ۵۰۰ هزار هکتاری رهبری در جزیره مینو و جرف در حال اتمام است اما قرارداد جهاد نصر مسئول انجام این کار تا خرداد امسال به پایان می رسد که تا آن زمان کار تمام نمی‌شود و بر این اساس ‌نامه‌ای برای دفتر مقام معظم رهبری تنظیم شد که برای ادامه کار جهاد نصر فرصت دیگری بدهند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته، جلسه‌ای با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد و مقرر شد برخی کارهای انجام و کشتارگاه را راه‌اندازی شود، تمام وسایل این کشتارگاه نیز خرید اری شده است.

وی ادامه داد: تنها مشکلی کشتارگاه خط لوله آب به میزان ۴.۵ کیلومتر است که تاکنون ۲.۵ کیلومتر احداث شده و امسال قرار است بقیه این خط نیز احداث شود.

سامری همچنین نوید رونق تولید و اشتغال در خرمشهر را داد و گفت: با توجه به منابع زیرساختی در زمینه اشتغال در شهرک صنعتی خرمشهر و پیگیری‌های دولت در سال ۹۶ و اعتباراتی که برخی از شرکت‌ها دریافت کردند در سال ۹۷ شاهد اشتغال جوانان خواهیم بود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار