مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه برای سال 97 حدود 150 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها پیش بینی شده است، گفت: آثار و تبعات پدیده ریزگردها باعث مهاجرت و تحت تاثیر قرار گرفتن تولید و اشتغال خوزستان شده و همه بخشها را درگیر کرده است و در این زمینه برای حل مشکلات باید همه به میدان بیایند.
کد خبر: ۵۹۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 12 April 2018

احمدرضا لاهیجان زاده در جلسه شورای اداری استان خوزستان که امروز 23 فروردین ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حدود دو سه ماه پیش بود که دکتر کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و پس از آن دکتر شریعتی استاندار خوزستان در تماسی به من اعلام کردند که فردی هست که به صورت رایگان حدود 100 هزار اصله نهال نخل را در اختیار استان خوزستان قرار داده است تا در هر منطقه ای که مد نظر است این نهال ها کشت شود.

به گزارش "تابناک" وی افزود: استاندار خوزستان بسیار پیگیر این مساله بودند تا این اتفاق در استان رخ دهد و در اسفند ماه بود که 85 هزار اصله از این نهال ها به خوزستان تحویل داده شد و قرار است 15هزار اصله نهال دیگر نیز تا پایان آبان یا آذرماه امسال تحویل داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: 350 هزار هکتار کانون رسی در استان خوزستان وجود دارد و تقریبا معادل همین میزان نیز کانونهای فرسایشی با منشاء شن و ماسه داریم که باید در آن کانونها فعالیت صورت بگیرد.

لاهیجان زاده عنوان کرد: سال گذشته اعتبار خوبی برای مقابله با ریزگردها به خوزستان داده شد و برای سال 97 نیز حدود 150 میلیون دلار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته اگر در ارتباط با خشک شدن تالاب هور العظیم صحبت می کردیم، همه فکر می کردند که مشکل خشک شدن این تالابها مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است، اکنون نیز برخی تصور می کنند که وقتی صحبت از کانون ریزگردها می شود، مشکل به سازمان حفاظت محیط زیست، مجموعه منابع طبیعی یا استانداری باز می گردد اما آثار و تبعات ریزگردها باعث مهاجرت و تحت تاثیر قرار گرفتن تولید و اشتغال استان خوزستان شده و همه بخشها را درگیر کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه در بحث مقابله با ریزگردها همه باید به میدان بیایند، اظهار کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که دولت به تنهایی مشکل همه 700 هزار هکتار کانون ریزگردها در خوزستان و کانونهای ریزگرد آینده را حل کند بلکه همه باید در این زمینه به میدان بیایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار