استاندار خوزستان در جلسه شورای راهبری استان با حضور معاون رییس جمهور مطرح کرد:
شریعتی به پدیده مهاجرفرستی در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: پدیده ریزگردها باعث ایجاد فضای یأس و ناامیدی شده با اینکه دولت برای حل معضلات استان همت و عزم جدی دارد. انتظار داریم دربحث اصلاح ساختار اداری و بهتر شدن شرایط برای ایستایی نخبگان استان اقدامات موثری صورت گیرد.
کد خبر: ۵۹۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 12 April 2018

دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان خوزستان که پیش از ظهر امروز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در سالن جلسات حوزه استاندار تشکیل شد، اظهار کرد: از سال ۷۰ تاکنون بیش از ۲۵ برنامه تحول اداری برای اجرایی شدن پروژه تحول اداری تدوین شد ولی به طور کلی تأثیر آن بر توسعه یافتگی بارز نیست .

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: سرمایه گذاری و اشتغال باید از فساد اقتصادی مبرا باشد، در یک سیستم و نهاد سالم می توانیم سرمایه گذاری، اشتغال و توسعه را رقم بزنیم و برای جلوگیری از فساد به قوانین شفاف نیاز است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید مقررات اداری و قوانین شفاف تری را در دستور کار قرار دهیم گفت: در این صورت می توان به سلامت اداری و اقتصادی بیشتر جامعه کمک کرد، هرچه جامعه از سلامت اقتصادی و اجتماعی بیشتری برخوردار باشد به تبع امکان رشد، توسعه و سرمایه گذاری بیشتری هم دارد.

شریعتی همچنین به بررسی دلایل تأثیرگذاری سازمان اداری و استخدامی در روند جریان توسعه و کاهش فساد اداری تاکید کرد.

وی افزود: خواستار این هستم که ساختار اداری و سازمانی دستگاه های مختلف در کشور متناسب با برنامه عملیاتی آنها تنظیم شود. بعضا چارت های اداری ثابتی را می بینیم که متناسب با شرح اداری سازمان ها عمل نمی شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: برخی شهرستان های خوزستان تولیدات کشاورزی بیشتر از یک استان را دارند در حالی که کارشناس و نیروی انسانی لازم در آن استقرار ندارند، چنین وضعیتی باعث اتلاف منابع می شود.

شریعتی با بیان اینکه مجموعه فعالیت ها و وظایفی که برعهده استانداری خوزستان است با استانداری سایر استان ها متفاوت است در حالی که چارت اداری آنها یکسان دیده شده و این باعث کاهش بهره وری می شود؛ عنوان کرد: این موضوع باعث هدر رفت منابع می شود. استان های بزرگی مثل خوزستان با این منابع عظیم، کارش سخت تر می شود، چارت اداری و سازمانی متناسب با حجم فعالیت ها و نیازها نیست.

وی به پدیده مهاجرفرستی در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: پدیده ریزگردها باعث ایجاد فضای یأس و ناامیدی شده با اینکه دولت برای حل معضلات استان همت و عزم جدی دارد. انتظار داریم دربحث اصلاح ساختار اداری و بهتر شدن شرایط برای ایستایی نخبگان استان اقدامات موثری صورت گیرد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: در صورت خروج نخبگان، بهره وری از منابع فعلی استان هم کاهش پیدا می کند منابع کشور در خدمت کل کشور است، هیچ استانی به اندازه خوزستان با اقتصاد کشور عجین و یا وابسته نیست حفظ منابع آن نیازمند عزمی جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار