معاون رئیس جمهور:
معاون رئیس جمهور گفت: برای حل مشکل ریزگرد در خوزستان به آب زیادی نیاز داریم تا زمین را مرطوب نگه داریم اما مشکل آب مانع تحقق این هدف می‌شود.
کد خبر: ۵۸۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 12 April 2018

جمشید انصاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: یکی اصلی ترین مشکلات کشور این است که تصور می‌کنیم با منابع موجود می‌توان همه برنامه‌های توسعه را پیش ببریم اما خیلی مواقع منابع را تامین می‌کنیم اما به دلایلی هیچ برنامه ای را پیش نمی‌بریم.

به گزارش "تابناک" وی با اشاره به مشکل ریزگردها در استان خوزستان گفت: ممکن است برای حذف ریزگردها نیازمند داده نهادهایی هستیم که حتی در صورت تامین منابع به سادگی نمی ‌توان این مشکل را رفع کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: به طور مثال برای حل مشکل ریزگرد در استان به آب زیادی نیاز داریم تا زمین را مرطوب نگه داریم اما مشکل آب مانع تحقق این هدف می‌شود.

انصاری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات نتیجه پول هایی است که در سال های گذشته درست هزینه نکردیم، بیان کرد: امروز در بسیاری از تحلیل های خودمان احداث سدها و انتقال آب بین حوزه ای را نقد می کنیم اما واقعیت امر این است که برای این موارد پول های زیادی هزینه شده است.

وی با تاکید براهمیت شورای راهبردی توسعه مدیریت استان عنوان کرد: برای اینکه نظام اداری کارآمد داشته باش باید ماموریت های دولت را به درستی انجام داده و پیش ببریم و این وظیفه به عهده شورا است.

انصاری گفت: اصلاحات در نظام دارای در دستور کار دولت های مختلف وجود داشت اما از برنامه اول توسعه تا کنون برنامه شفافی در خصوص اصلاح این نظام ارائه نشده است.

وی بیان اینکه در حوزه اصلاح نظام اداری موفق عمل نکردیم، گفت: سیستم ما عبارت از یک دستگاه بروکراسی بزرگ، تنبل و نابهره ور شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با ابراز تاسف از اینکه نتوانستیم در کوچک سازی دولت اقدامات موثری برداریم، بیان کرد: همین عامل سبب ایجاد مشکلات در سلامت نظام اداری و افزایش مفاسد آن شده است.

وی با بیان اینکه هر چقدر نظام های ما بزرگ‌تر هستند نیروهای انسانی آنها کوچکتر است، عنوان کرد: نسبت جمعیت کارمندی به کارکنان در استان های کوچکتر ما بالاتر از نسبت جمعیت در کشور است.

انصاری افزود: در آذربایجان شرقی که جمعیت آن کمتر از خوزستان است نسبت جمعیت استان به کل کشور 4/89است اما 4درصد کارکنان کشور را دارد و دراصفهان 6/41جمعیت کشور را دارد اما 5/28 درصد کارکنان کشور را دارد .

وی گفت: این در حالی است که خوزستان 5/89جمعیت کشور را دارد و 6/59کارکنان کشور را دارد و این به دلیل این است که بخشی ازوظایف و ماموریت های دولت در استان است.

انصاری با مقایسه وضعیت ترکیب تحصیلی نیروهای شاغل استان با کشور بیان کرد: در کشور 7/3 از نیروهای انسانی ما کمتر از دیپلم است این در حالی است که در استان 6/8 از نیروهای استان زیر دیپلم است که نشان از وضعیت خوب استان از متوسط کشوری است.

وی افزود: در مقطع لیسانس نیروهای استان خوزستان47/4 درصد هستند و کشوری 47/6درصد است.

انصاری عنوان کرد: برنامه اصلاح نظام اداری تا پایان سال 96 برای یک دوره 3 ساله به دستگاه ها ابلاغ شد که این برنامه مجدد بازنگری و 2 برنامه به 8برنامه قبلی اضافه شد.

وی با بیان اینکه دو برنامه اضافه شده با هدف مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری است، گفت: باید برنامه منظم و منسجم در سطح استان ها در جهت کاهش فساد به عنوان عامل کند شدن توسعه تدوین شود.

انصاری با تاکید بر بحث آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری به کارکنان، مدیران و سپس شهروندان بیان کرد: شهروندان باید بدانند چنانچه حقوق آنها نقض شود کجا پیگیر حقوق خود شوند.

وی گفت: ما در بحث دولت الکترونیک در دنیا در جایگاه 120هستم که تمام تلاش ما این است که به جایگاه 70 برسیم.

معاون رئیس جمهور در رابطه با پیشنهاداتی که به منظور تغییر وضعیت کارکنان یا دادن امتیازات به آنها به منظور جلوگیری از مهاجرت آنها از استان با توجه به شرایط اقلیمی استان عنوان کرد: گزارش اولیه را باید سازمان هواشناسی بدهد و جمع بندی را ما سازمان مدیریت انجام دهد تا سریعتر به نتیجه مورد نظر برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار