دبیر نظام صنفی کشاورزی خرمشهر:
دبیر نظام صنفی کشاورزی خرمشهر گفت: کشاورزان خرمشهری ممنوعیت کشت را با وجود اینکه کانال های شرکت های نیشکر پر از آب است، نمی پذیرند.
کد خبر: ۵۸۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 10 April 2018

نجم عبیدزاده اظهار کرد: اکنون که سازمان آب و برق اعلام کرده ممنوعیت کشت داریم و نیشکرها هم باید به یک سوم سطح کشت برسند انتظار و خواست ما این است که اگر محدودیت هست برای همه باشد.

وی افزود: اگر به بهانه چند هزار کارگر نیشکر، میلیاردها متر مکعب آب را شرکت های طرح توسعه نیشکر برداشت کنند و در کنار این شرکت ها، ده ها هزار خانوار کشاورز از کشت محروم شوند این خلاف عدالت و خلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی است چرا که هزاران هزار کشاورز بیکار و بی درآمد با خانواده هایشان چگونه باید زندگی کنند؟ و آیا اینها به مشکل امنیتی برای استان تبدیل نمی شوند.

عبید زاده در ادامه گفت: مسئولان تصور اینکه کانالهای شرکت نیشکر پر از آب باشد و کشاورزان ممنوعیت کشت را بپذیرند، نکنند.

وی گفت: حرف ما در آخر به استاندار این است که طبق اخبار موثق، شرکت های توسعه نیشکر که هر کدام بسیار بیش از مجوز خود آب برداشت می کنند قصد دارند تنها به صورت صوری و روی کاغذ مصوبه ستاد خشکسالی را اجرا کنند و با بهانه هایی چون مدیریت مصرف و بهره وری و یک در میان آبیاری کردن فاروورهای نیشکر و طولانی کردن دوره ها، هیچ کاهش سطح کشتی ندهند. انتظار داریم اگر می خواهند کشاورزان به مصوبات ستاد خشکسالی احترام بگذارند اول از شرکت های بزرگ شروع کنند و سخن دیگر با سازمان آب و برق این اخلاقی نیست که شما کشاورزان محروم از آب را که زوری ندارند تحت فشار دادگاه و پاسگاه اعمال قانون کنید و آنگاه شرکت های قدرتمند راست راست هر چقدر می خواهند آب ببرند و شما هیچ نگویید.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خرمشهر بیان کرد: هم اکنون آبی که به خرمشهر می رسد تقریبا فاضلاب است و نه به درد شرب می خورد و نه کشاورزی. کشاورزان خرمشهری مدتها است معیشت خود را از دست داده اند و نخلستانها رو به نابودی هستند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار