در پی ادعای عضو شورای شهر اهواز مبنی بر ناسالم بودن آب شرب اهواز
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز: با توجه به نظارتها و پیگیری مستمر انجام شده بیماریهای منتقله از آب و غذا از جمله هپاتیت آ کنترل و در محدوده زمانی ذکر شده موردی ثبت نشده است .
کد خبر: ۵۸۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 10 April 2018

 

بالغ بر ۹۸ درصد نمونه ها حاکی از مطلبوبیت آب شرب اهواز از لحاظ میکروبی است /تاکنون موردی از بیماری ناشی از آلودگی آب شرب اهواز در مرکز بهداشت غرب اهواز ثبت نشده است

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز پیرو اظهارات نماینده محترم شورای شهر اهواز مبنی بر ناسالم بودن آب شرب اهواز و سیستم فاضلاب، در سی و سومین جلسه شورای شهر اهواز،بیان کرد: کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت بصورت مستمر نطارت کمی و کیفی بر امر توزیع آب در شبکه آبرسانی شهرستان اهواز را داشته و روزانه نسبت به کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب در تمامی نقاط مناطق شهری و روستایی اقدام می نماید .

وی ادامه داد: متولی آب در شهر شرکت آبفا و در مناطق روستایی شرکت آبفار بوده و تمامی مشکلات موجود در اسرع وقت به این سازمانها گزارش و پیگیری جهت رفع مشکلات صورت خواهد گرفت .

مهرداد شریفی گفت: از ابتدای اسفند ماه 1396 تا کنون بیش از 330 نمونه میکروبی ار شبکه آب عمومی در محدوده تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز اخذ گردیده که بالغ بر98 درصد نمونه ها حاکی از مطلوبیت آب از لحاظ میکروبی داشته است و همینطور در این محدوده زمانی بیش از 2500 مورد کلر سنجی صورت گرفته که بالای 95 درصد موارد شبکه آبرسانی داری کلر باقیمانده مناسب بوده است .

شریفی گفت : متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در برخی مواقع شاهد گل آلود بودن و کدورت بالا و بوی نامطبوع آب در برخی مناطق شهری می باشیم که پیگیری های لازم و فوری در جهت رفع اینگونه مشکلات صورت خواهد گرفت .

وی در همین زمینه خواستار تلاش و پیگیری بیشتر شرکت آبفا در جهت رفع مشکلات از جمله شکستگی های لوله های آبرسانی ، گرفتگی های فاضلاب و ...شد .

وی خاطر نشان کرد: شهروندان محترم نیز باید در این زمینه همیاری و همکاری لازم را با سازمانهای مربوطه از جمله شرکت آبفا (متولی آب) داشته باشند و از سیستم ابرسانی غیر مجاز و خارج از محدوده تحت نظارت استفاده ننموده و مشکلات مشاهده شده در شبکه آب و فاضلاب را سریعا با سامانه شکایاتهای بهداشتی 190 در میان گذاشته و همچنین به شرکت آبفای اهواز گزارش نمایند . ضمناًٌ شهروندان محترم تا حد امکان با نصب مخازن ذخیره آب از تغییرات بوجود آمده در افت فشار آب شبکه ابرسانی خودداری نمایند .

مهرداد شریفی ادامه داد: با توجه به نظارتها و پیگیری مستمر انجام شده بیماریهای منتقله از آب و غذا از جمله هپاتیت آ کنترل و در محدوده زمانی ذکر شده موردی ثبت نشده است .

مهندس شریفی گفت : شایسته است در جهت جلوگیری از ایجاد دلنگرانی مردم گزارشات و اطلاع رسانی های رسانه ی توسط افراد صاحب فرایند و متخصصان امر صورت گیرد و صحت خبر از سازمانهای متولی و افراد متخصص اخذ و سپس در اختیار عموم قرار گیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار