بازدید اصحاب رسانه از پروژه های در حال اجرا شرکت آبفا اهواز
پیش از ظهر امروز 20 فروردین 97 جمعی از اهالی رسانه در بازدید هفتگی از پروژه های آب و فاضلاب اهواز به دعوت از سوی روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان و روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز  در محل دو پروژه آب و فاضلاب  اهواز حضور یافتند.
کد خبر: ۵۸۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 09 April 2018

پیش از ظهر امروز 20 فروردین 97 جمعی از اهالی رسانه در بازدید هفتگی از پروژه های آب و فاضلاب اهواز به دعوت از سوی روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان و روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز  در محل دو پروژه آب و فاضلاب  اهواز حضور یافتند.
 
به گزارش "تابناک" این بازدید با حضور سعید رضوانی مدیرکل اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و جمعی از مسئولین شرکت آّبفا اهواز انجام شد .
 
اصحاب رسانه ابتدا از پروژه اتصال مخازن آب کارون به شبکه آب شرب مناطق مرتفع شرق اهواز دیدن کردند.
 
 
مسوول اجرایی این پروژه در جمع خبرنگاران با ارائه توضیحات فنی پروژه اظهار داشت:  مخازن ذخیره آب در منطقه  منبع آب پس از گذشت حدود بیست و دوسال عدم اتصال به شبکه آب شرب ،در سال جاری به منظور تامين فشار آب در مناطق کوی رمضان ،حصیرآباد به سمت فازدو پادادشهر، سه راهی تپه، کوی آل صافی و کوی مجاهدین اسلام ضمن انجام مطالعات کارشناسانه وارد مدار خواهند شد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت با همكاري سازمان آب وبرق خوزستان  عملیات اجرای پروژه را انجام می دهد.
 
 مسوول اجرایی این پروژه با اشاره به مشخصات مخازن کارون عنوان کرد: مخازن مرتفع کارون حدودآ 53 متر از سطح رودخانه بالاتر و 45 متر از سطح شهر اهواز بالاتر است. همچنین مخازن مرتفع کارون شامل 2 مخزن بتنی 50000 مترمکعب و 2 مخزن آجری دایره ای شکل که هر یک 1000مترمکعب ظرفیت دارند که مجموعآ 120000 مترمکعب ظرفیت دارند. (از مجموع 120000 مترمکعب به علت اینکه یکی از مخازن 50000مترمکعب در مدار نمی باشد فقط 70000 مترمکعب در مدار می باشد.)
 
پریشانی گفت: مخزن جدید الاحداث 50000 مترمکعب به منظور آبگیری و ذخیره سازی آب گلالک  (حیات) ساخته شده که به دلایلی تا زمان حال در مدار وارد نشده بود.
 
 
مراحل اجرای عملیات بهره برداری از مخازن آب حصیرآباد :
 
1-  پروژه های محوطه سازی تاسیسات منابع کارون: 
با توجه به عدم وجود محوطه کاری مناسب جهت عبور و مرور وسایل نقیله کاری و بهره بردای در منابع کارون ، نخاله برداری ، تسطیح ، زیر سازی، آسفالت کامل محوطه  و پاکسازی کامل تا این تاریخ به مساحت 1000 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان به انجام رسیده است.
 
2-  پروژه پاکسازی و نخاله برداری مخازن جدید: 
عدم دیوار کشی دور مخازن جدید ( خارج از مدار) منجر به مدفون شدن یکصد متر( m100) لوله انتقال آبmm1200 شده بود  و جهت بهره برداری نیاز مبرم به خاکبرداری ، پاکسازی و احیاء خطوط مذکور بود که خاکبرداری و خروج خاک به  خارج از منطقه با ماشین آلات امانی امور عمومی ( تقریبا 150 کامیون ) انجام شد و در ادامه ، پاکسازی زیر لوله ها و تمیز کاری آنها در دست اقدام می باشد. ( 90درصد پیشرفت فیزیکی )
 
3-  پروژه مرمت و تعمیر لوله های اقطار بزرگ شیرخانه منابع کارون :
یکی از مهمترین پروژه های اولویت دار در منابع کارون که از دیرباز بدلیل عدم تخصیص بودجه  و لزوم توجه کافی تاکنون انجام نشده بود  و وضعیتی بحرانی را برای تاسیسات ایجاد نموده بود ، در حال حاضر به طول 300متر ( به اقطار 1200، 1400،100، 900، 800، 600) و به مساحت تقریبی 1500 مترمربع  با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجرا است. این پروژه در بخش بهره برداری تاسیسات دارای اولویت اول و بسیار حائز اهمیت می باشد. 
 
4-  پروژه رنگ آمیزی تاسیسات منابع کارون :
نگهداری و جلوگیری از پوسیدگی تاسیسات برای بهره بردای پایدار از لوله های اقطار بالا و جلوگیری از اعمال هزینه های بالای تعمیرات در این مخازن از اهمیت خاصی برخوردار است. لوله های شیرخانه شماره 1و 2 منابع کارون مربوط به مخازن در دست بهره برداری ، پس از تعمیرات به طور کامل رنگ آمیزی شده که باپیشرفت فیزیکی 90 درصد و  هزینه ای بالغ بر 60 میلیون تومان در حال اجرا است.
 
5-  پروژه لایروبی و پاکسازی شیرخانه شماره یک منابع کارون :
فرسودگی و عمر بالای لوله های شیرخانه مذکور سبب ایجاد گل و لای با حجم بسیار بالایی شده بود که به تخریب و فرسایش لوله های کف شیرخانه شماره یک و خطوط انتقال مذکور سرعت بخشیده بود که جهت رفع این معضل نیاز مبرم به لایروبی ، پاکسازی و تمیزکاری محیط شیرخانه احساس شد. این پروژه توسط پیمانکار مجرب تحت نظارت مستقیم شرکت آبفا اهواز درحال انجام است. پیشرفت این پروژه 95 درصد است. 
 
6-  پروژه تسطیح و پاکسازی محوطه روبروی مخازن آجری منابع کارون : 
در این پروژه، نخاله های موجود در محوطه جمع آوری و محوطه روبروی مخازن آجری منابع کارون با ماشین آلات امور عمومی تسطیح و پاکسازی می گردد.
 
پروژه تسطیح و پاکسازی محوطه روبروی مخازن آجری منابع کارون با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در در حال اجرا می باشد.
 
 
در حاشیه این بازدید، سعید رضوانی در جمع خبرنگاران با تشکر از روابط عمومی شرکت آبفا اهواز برای برگزاری این بازدیدها اظهار کرد: استاندار خوزستان تاکید ویژه به انتشار اخبار امیدبخش برای مردم دارد و این انتشار اخبار مثبت به معنای تعریف و تمجید از مدیران نیست بلکه انتشار خدمات رسانی نظام و دولت تدبیر و امید در مناطق مختلف استان می باشد تا مردم شاهد این خدمات باشند. 
 
وی ادامه داد: بهترین راه حل برای دیده شدن این پروژه ها و طرح ها حضور خبرنگاران به عنوان واسطه بین مردم و مسئولین است. 
 
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در ادامه این بازدید با تقدیر از برگزاری بازدید هفتگی اهالی رسانه از پروژه های آبفا اهواز گفت: توصیه می کنیم روابط عمومی دیگر سازمان ها هم به این صورت اصحاب رسانه و مردم را از اقدامات خود مطلع کنند.
 
رضوانی با اشاره به تحولات گسترده ای که در حوزه آب و فاضلاب در اهواز با انتصاب فردوس کریمی به عنوان مدیرعامل مجموعه اتفاق افتاده است ،گفت: اقدامات بسیار تاثیرگذاری از سال گذشته تا کنون در کلانشهر اهواز در زمینه خدمات آب و فاضلاب صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
اجرای پروژه های حیاتی همچون تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شرق، توسعه و ساخت تصفیه خانه فاضلاب غرب، اتصال تصفیه خانه گروه ملی به شبکه آب جنوب غربی گلستان و ملاشیه، تکمیل پروژه مخزن 50هزار مترمکعبی، طرح ایجاد خطوط جمع کننده فاضلاب در ساحل غرب و شرق کارون و ساخت ایستگاه های پمپاژ و آغاز عملیات اجرایی پروژه های آب و فاضلاب به ویژه در مناطق کمتربرخوردار در اهواز از جمله اقداماتی بودند که رضوانی آن ها را مرهون زحمات مدیرعامل آبفا اهواز و تیم متخصص وی دانست.
 
 
در ادامه این بازدید، اهالی رسانه در محل پروژه اجرای خطوط جمع کننده 600 میلی متر داخلی فاضلاب منطقه اسلام آباد شرقی حضور یافتند.
 
مسئول اجرایی این پروژه در جمع خبرنگاران با ارائه توضیحاتی از عملیات اجرایی این پروژه گفت: این پروژه در 27دی ماه سال 96 با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان کلنگ زنی شد و در حال حاضر با حضور نیروهای عملیاتی درحال انجام است.
 
وی افزود: پیشرفت این پروژه در حدود 35 درصد و در مرحله اجرای خروجی اصلی فاضلاب می باشد. طبق گزارش مسوولین اجرایی این پروژه پس از این مرحله، شبکه داخلی و انشعابات فاضلاب اجرا خواهد شد.
 
وی بیان کرد: اعتبار این پروژه حدود 25 میلیارد ریال و از محل مصوب هیات محترم وزیران اعلام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار