کد خبر: ۵۸۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳ 04 April 2018

راکبان موتور بیشترین آمار تصادفات شهری را به خود اختصاص می‌دهند و در اثر تصادفات در اغلب موارد جان خود را از دست می‌دهند.

عوامل مختلفی در این زمینه دخیل است که از جمله این موارد می‌توان به استفاده نکردن از کلاه ایمنی اشاره کرد. اغلب راکبان موتور سیکلت با وجود آنکه از خطرات ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی آگاه هستند ولی باز این کلاه را بر سرنمی‌گذارند در حالی که این کلاه در صورت روی دادن حادثه از ضربه به ناحیه سر و شکستگی استخوان سر جلوگیری می‌کند و راکبان را از مرگ نجات می‌دهد.

تخلف از قانون ویژگی دیگر برخی راکبان موتور سیکلت‌ است به طوری که در اماکنی مانند خط ویژه اتوبوس و پیاده‌رو تردد دارند و حتی جان عابران پیاده را با این تخلفات به خطر می‌اندازند. در برخی مواقع شاهد هستیم راکبان موتور تابلوی تردد یک طرفه را جدی نمی‌گیرند و به چراغ راهنمای قرمز بی‌توجه هستند.

جوانان از جمله راکبان موتور سیکلت هستند که شاهد حرکات نمایشی آنها در خیابان هستیم و حتی بر اساس آمار اعلام شده 58 درصد فوتی‌های تصادفات موتور سیکلت جوانان زیر 30 سال هستند.

بی‌احتیاطی‌های موتورسواری تصادفات را رقم می‌زند به طوری که در این مواقع راکبان خیابان‌ها را با پیست مسابقه اشتباه می‌گیرند. این راکبان باید توجه داشته باشند کنترل موتور در سرعت زیاد مشکل‌تر است و تبحر نیز حریف آن نمی‌شود.

تردد در پیاده‌رو، حرکت لا به لای خودروها، سرعت زیاد در کوچه‌ها و تک چرخ زدن از جمله موارد خطرآفرین است که اغلب راکبان آنها را غیر قابل اجتناب می‌دانند. جلوگیری نکردن از این تخلفات به تدریج به مزیتی برای موتور تبدیل شده به طوری که بسیاری از خریداران برای انجام این موارد به موتور گرایش پیدا می‌کنند.

رانندگان خودروها در بیشتر مواقع از تردد موتور سیکلت ناراضی هستند زیرا با نحوه رانندگی خود دیگران را نیز به خطر می‌اندازند و حتی شاهد هستیم برخی موتورها از چراغ و آینه محروم است.

عوامل دیگری نیز در حوادث موتور سیکلت‌سواری نقش دارد که می‌توان به لیز بودن زمین به دلیل گازوئیل و روغن، نداشتن قاب زنجیر و رفتن پای سرنشین در پره‌های موتور اشاره کرد.

فرهنگ‌سازی رانندگی با موتور از جمله موارد ضروری است و راکبان باید به قوانین احترام بگذارند تا علاوه بر لذت‌ تردد از مزایای این وسیله نقلیه استفاده کنند.

رعایت این موارد سبب می‌شود عموم مردم از این وسیله نقلیه ترسی نداشته باشد و چهره آن در نظر مردم مخدوش نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار