معاون گردشگری خوزستان با اشاره به آمار اقامت‎کنندگان و بازدیدکنندگان در استان در هفته اول نوروز 97 از افزایش این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 29 March 2018

 

تعداد بازدیدکنندگان نوروزی جاذبه‎های گردشگری خوزستان از مرز 10 میلیون گذشت

محمدعلی خلیلی اظهار داشت: میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که از پنج مبادی ورودی وارد استان می‎شوند، بین دو تا سه شب است. به این معنی که هر گردشگر بین دو تا سه شب در استان ماندگاری دارد. از این رو، آمار تعداد اقامت‎کنندگان در بازه زمانی 25 اسفند 96 تا هفتم فروردین‎ 97 در استان خوزستان، براساس نفر شب اقامت ( یک گردشگر؛ دو تا سه نفرشب اقامت)، بیش از 2 میلیون و 500 هزارنفر می‎باشد.

معاون گردشگری خوزستان افزود: دربازه زمانی 25 اسفند 96 تا هفتم فروردین 97، تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‎ها و ظرفیت‎های متنوع گردشگری استان نیز به بیش از ده میلیون نفر رسیده است و وضعیت مطلوبی خوشبختانه در این زمینه داریم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اقلیم مناسب استان در ایام نوروز و برخورداری از هوای مطلوب، در مقایسه با ایام مشابه سال گذشته، پیش‎بینی می‎شود خوزستان از نظر تعداد اقامت‎کنندگان و تعداد بازدیدکنندگان تا پایان بازه زمانی نوروز 1397 از رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال پیش برخوردار شود.

خلیلی اضافه کرد: تحقق این مهم، نقش صداوسیما، اصحاب رسانه و کانال‎های خبری مردمی را در معرفی چهره‎ای زیبا و مطلوب از ظرفیت‎های خدادادی و انسان‎ساز از خوزستان به جامعه هدف داخلی و خارجی بسیار پررنگ‎تر می‎‌کند.

معاون گردشگری خوزستان در ادامه عنوان کرد: حدود سه درصد مسافران نوروزی ( 85 هزار نفر) در اقامت‎گاه‎های رسمی دارای پروانه بهره‎برداری شامل هتل، هتل‎آپارتمان، مهمان‎پذیر، اقامت‎گاه‎های بوم‎گردی، مجتمع‎های گردشگری، دهکده‎ها و... با مجموع ظرفیت پنج‎هزار تخت اقامت دارند و باقی مسافران نیز در سایر ظرفیت‎های اقامتی نوروزی استان شامل کمپینگ‎های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‎های مدارس، اردوگاه‎ها و قرارگاه‎های راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالن‎های ورزشی، خوابگاه‎های دانشجویی و غیره اسکان دارند.

او با اشاره به اقامت حدود سه درصد از مسافران نوروزی در اقامت‎گاه‎های رسمی افزود: باتوجه به حجم بالای گردشگران ورودی به استان خوزستان در زمان‎های پیک سفر نیاز هست تا با حمایت از سرمایه‎گذاران زمینه را برای افزایش ظرفیت‎ اقامتگاه های رسمی در استان مهیا کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار