سرپرست فرمانداری شادگان توضیح داد:
سرپرست فرمانداری شادگان با تشریح جزئیات درگیری اخیر در روستای صراخیه شادگان از کشته شدن یک پدر و پسر در نزاع شب گذشته این روستا خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 29 March 2018

سعید حاجیان با اشاره به پیشینیه نزاع‌‌های قبیله‌ای بین دو طایفه آلبوعبید و آلبوحصار در روستای صراخیه، اظهار کرد: در تیرماه سال گذشته در جریان درگیری و تیراندازی میان دو خانواده از دو طایفه که بر اثر اختلافات فامیلی بسیار پیش پا افتاده رخ داد، زنی کشته شد. در همان سال طایفه مقتول در پی انتقامجویی برآمدند و به طایفه ضارب حمله کردند و در نزاعی که ایجاد شد نیز یک نفر مجروح و دچار قطعی نخاع شد و دو نفر هم کشته شدند.

وی ادامه داد: پس از آن یک نفر یه عنوان مظنون به قتل کشته‌شدگان دستگیر شد و نزدیک به چهار یا پنج ماه در بازداشت به سر برد و سپس آزاد شد که این امر سبب بروز تنش‌هایی در روستای صراخیه شد تا اینکه این اختلافات در شامگاه ششم فروردین‌ماه سال جاری به تیراندازی در این روستا انجامید که بر اثر تیراندازی‌ها جوانی حدودا ۱۸ ساله کشته و یک نفر نیز زخمی شد که هر دو نفر از طایفه آلبوعبید هستند.

سرپرست فرمانداری شادگان افزود: مصدوم این درگیری پس از انتقال به بیمارستان شادگان به مراکز درمانی اهواز اعزام شد و در حال حاضر در بیمارستانی اهواز بستری است. متاسفانه طایفه مقتول درگیری سه‌شنبه شب، بر اثر تفکر جاهلانه انتقام‌جویی شب گذشته اقدام به تیراندازی به سوی طایفه طرف درگیری کردند که در این درگیری نیز یک مرد از طایفه آلبوحصار درجا کشته شد، پدر حدودا ۶۰ ساله این مقتول و همچنین پسر نوجوان وی مجروح شدند. متاسفانه پیرمرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان به دلیل خونریزی بالا فوت کرد.

حاجیان عنوان کرد: خوشبختانه با صحبت‌هایی که با سران و بزرگان این دو طایفه انجام شد و ورود دستگاه‌های امنیتی، نیروی انتظامی و فرمانداری شادگان هم‌اکنون آرامش و امنیت بر منطقه صراخیه حاکم شده است. این دو طایفه بیش از ۶۰ سال است که با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و نسبت‌های خویشاوندی بسیار نزدیکی با هم دارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: تیراندازی ، درگیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار