نوشتاری از علیرضا شریفی فعال سیاسی اصلاح طلب
کد خبر: ۵۸۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 24 March 2018

بعضی گفتند افرادی از شرکت کنندگان در مراسم برای تبریک آمدند یا برای تایید ، افرادی برای منافع آمدند یا جهت مصالح!

بایستی در ابتدا تشکر و قدردانی نمود از کسانی که این مراسم را تدارک دیدند و زمینه ای برای عید دیدنی همفکران فراهم کردند.

به هرتقدیر آنچه مسلم و مبرهن است جای تعدادی از عزیزانمان خالی بود ، دوستان و بزرگوارانی که بسیاری از آنان از جمله ی سابقون عرصه ی اصلاح طلبی و مهمتر از آن ، نماد و شاخص در هدایت و راهبری این منش در کشور و بویژه در استان خوزستان بشمار رفته و می روند و نام آنها بر پیشانی اصلاحات استان نمایان بوده و هیچوقت حذف شدنی نیست.

امید است این نشست و عدم حضور بعضی همفکران و دوستان ، اعتراض ها و گلایه های مطرح شده تلنگری باشد و فراهم آورنده ی بستری جهت گره گشایی و گفتگوی سازنده و نه تخاصم و تشدید فاصله و کینه ورزی تا راهی برای رفع موانع پیدا شود.

گاهی اگر به گفته های مدیران ارشد و میانی دقت کنیم ملاحظه می شود به جای اینکه مستقیم و در کنار هم گفتگو و تفاهم کنند از طریق تریبون ها و پیام ها با یکدیگر صحبت می کنند ، یکی امروز حرفش را می زند و دیگری روز دیگر یا هفته ی دیگر و یا جلسه ای دیگر و به بهانه ای جواب وی را می دهد. شخصیت ها ، روشنفکران ، فعالین مدنی و سیاسی هم با یکدیگر اینگونه اند و مدیران با آنها هم چنین اند!

حرف می زنیم ، پیام ارسال می کنیم ، در فضای مجازی نقد و اعتراض می کنیم اما نمی توانیم به واقع گفتگو کنیم.

 

از جمله مهمترین نقاط ضعف ، اختلاف در درون اصلاح طلبان است . هر زمان انسجام اصلاح طلبان آسیب دیده اصلاحات ضعیف شده است و این ضعف هنگامی بیش از پیش نمایان می شود که افراد مدعی اصلاح طلبی چه در جایگاه مدیر و یا غیر مدیر به زبان و نظر اصلاح طلب ، و در عمل خلاف مشی اصلاح طلبی عمل نماید.


اصلاح طلب بایستی به مبانی اصلاحات مؤمن و عامل باشد و از جمله ی وجوه آن پایبندی به قانون و فصل الخطاب دانستن قانون است . اصلاح طلب در هر قوه بایستی به اصالت استقلال دستگاهی که در آن خدمت می کند واقف باشد و با اقتدار و بدون ملاحظه در جهت صیانت از آن جایگاه به هر بهایی ایستادگی نماید در غیر اینصورت همچون بازی دومینو اولین و اخرین بازنده خود خواهد بود./ منبع تابا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار