کتانباف مدیر موفق سال 96 ؛
از نخستین روزهای مهرماه که منصور کتانباف حکم خود را از وزیر کشور دریافت نمود تنها ۶ ماه می گذارد. ایامی که او بار دیگر میراث دار وضعیتی خاص و با انبوهی از مشکلات شد.
کد خبر: ۵۸۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 24 March 2018

به گزارش "تابناک"؛ از نخستین روزهای مهرماه که منصور کتانباف حکم خود را از وزیر کشور دریافت نمود تنها ۶ ماه می گذارد.ایامی که او بار دیگر میراث دار وضعیتی خاص و با انبوهی از مشکلات شد.گرچه قصه بی سر و سامانی کلانشهر در امتداد دو دهه گذشته، در ۴سال شورای چهارم نیز ادامه یافت و روز به روز اعتماد شهروندان را به شورا کمتر می کرد اما انتخاب کتانباف توسط شورای پنجم با ۱۳ رای بار دیگر امیدواری هایی را ایجاد کرد گرچه در این شورا نیز او تحت فشارهایی قرار گرفته است و دوبار نیز اعلام استعفا نموده است.

۶ ماه دوران کوتاهی برای به نتیجه رساندن تدابیر مدیریتی و ارزیابی جامع عملکرد شهردار است اما آنچه در این مدت دیده شده بخوبی نشان می دهد که کارنامه شهردار اهواز در مقایسه با سایر مدیران موفق تر بوده است.

تلاش برای پرداخت مطالبات و حقوق معوقه ی کارگران که چندماه حقوق دریافت نکرده بودند و کاهش بدهکاری شهرداری به آنها و پرداخت ماهانه حقوق، تکمیل پروژه های مهم شهرداری همچون مسیر کوی نفت به کوی رمضان(پل ولایت)، پل روگذر چهارشیر، سراهای محله در چند نقطه شهر و انجام برنامه های هفتگی پاکسازی و بهنینه سازی فضاهای محله ای مناطق مختلف از جمله اقداماتی است که در این مدت شکل گرفت و البته همه اینها در حالی بود که بدلیل مشکلات اقتصادی موجود، دولت امکان کمک به شهرداری ها را نداشته است. در زمینه ی قطار شهری نیز گام های مثبتی برداشته شده که با تعامل میان دولت و شهرداری می توان امیدوار به حرکت واگن ها در یکسال آینده در خط یک مترو بود.

آغاز برخی پروژه ها همچون احداث ۱۴ کیلومتر مسیر ساحلی، احداث تقاطع های غیرهمسطح جدید و افزایش امکانات رفاهی و تفریحی بانوان از دیگر برنامه های شهرداری برای سال۹۷ اعلام شده که با اجرای آنها چهره شهر تغییر خواهد کرد و اگر این فعالیتها با برنامه های اجتماعی و فرهنگی موثر بویژه در زمینه حقوق شهروندی و تعامل با هنرمندان استانی همراه شود می تواند نگاه جدیدتری به اهواز را ایجاد کند کمااینکه گفته شده برنامه هایی در این زمینه برای سال۹۷ تدارک دیده شده است.

در هر حال با وجود شرایط خاص اقتصادی بنظر می رسد تحرک ایجاد شده در شهرداری اهواز نسبت به دیگر دستگاههای خدماتی و عمرانی استان و اهواز جای بسی امیدواری دارد و امیدواریم با حمایت دولت و همچنین دوراندیشی اعضای شورای شهر و گام های استوارتر شهرداری روند توسعه اهواز باز هم شتاب بیشتری بخود بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار