مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل گفت: این پایگاه به مناسبت فرارسیدن سال نو، بازدیدکنندگان گرامی از سراسر کشور را به مسابقه عکس "بهار چغازنبیل" دعوت می‎کند.
کد خبر: ۵۸۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 23 March 2018

عاطفه رشنویی با اعلام این خبر افزود: این مسابقه در دو بخش حرفه‎ای ( با دوربین عکاسی) و مبتدی (با تلفن همراه) برگزار می‎شود و محورهای آن شامل "زیگورات"، "مردم و میراث ماندگار" و "چشم‌انداز طبیعی چغازنبیل و محوطه‎های اطراف" است.

او با اشاره به مقررات مسابقه در بخش حرفه‎ای بیان کرد: در بخش حرفه‎ای، شرکت‌کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا پایان روز ۲9 فروردین‎ ۱۳۹7 به آدرس baharchoghazanbil@gmail.com ارسال کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با بیان این ‎که هر شرکت‎کننده در هریک از محورهای مسابقه می‌تواند حداکثر دو اثر به ایمیل دبیرخانه ارسال کند، اضافه کرد: عکس‎های ارسالی باید به صورت فایل JPEG با حالت رنگی RGB و حداکثر اندازه ۱۰۲۴ پیکسل، رزولوشن حداکثر ۷۲ DPI و حجم حداکثر دو مگابایت باشند.

وی ادامه داد: تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، اعمال یا کاهش گرین و تقویت شارپنس فقط درحد اصلاح رنگ و نور مجاز می‌باشد و نباید جنبه اسنادی اثر را از بین ببرد.

رشنویی با تأکید بر این ‎که بازه‌ زمانی موضوع عکاسی‎شده باید ایام نوروز سال 1397 باشد، افزود: آثار پذیرفته‎شده نباید در جشنواره‌های دیگر عکاسی پذیرفته شده باشند و چنانچه در هر مرحله از مسابقه مشخص شود عکسی پیش از این در جشنواره‌ دیگری پذیرفته شده است، حذف خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: بعد از اعلام نتایج اولیه، نمایشگاهی از عکس‎های منتخب برگزار خواهد شد و به تمام شرکت‎کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته باشد گواهی شرکت در مسابقه اهداء می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل افزود: پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر، فایل اصلی جهت نمایشگاه و چاپ در کاتالوگ مسابقه از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عکس از مسابقه و نمایشگاه آثار خواهد شد.

وی تأکید کرد: از بین آثار ارسال‎شده، تعداد محدودی عکس برای نمایشگاه انتخاب می‎شوند و ارسال آثار و شرکت در رقابت به منزله حضور قطعی در نمایشگاه نیست.

رشنویی با بیان این‎که عکس‎های ارسال‎شده نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واترمارک، لوگو و یاهرگونه نشانه‎های تصویری باشد،گفت: شرکت‌کننده در فراخوان به عنوان مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزارکننده خارج است.

او بیان کرد: ما در پایگاه میراث جهانی چغازنبیل به عنوان برگزارکننده نمایشگاه، حق استفاده از آثار پذیرفته‎شده در نشریات، سایت انجمن و به نمایش گذاشتن آن‎ها در سایر مکان‌ها را برای خود محفوظ نگه می‎داریم.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل یادآوری کرد: هر شرکت‌کننده لازم است مشخصات کامل خود شامل: نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، آدرس، تلفن و آدرس ایمیل خود را در قالب یک فایل (PDF) ضمیمه عکس‎ها کند.

وی با اشاره به این‎که شرکت‎کنندگان در بخش حرفه‎ای می‎توانند آثار ارزشمند خود را به همراه نام، نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس کامل پستی به دو روش برای ما ارسال کنند، افزود: روش اول از راه ارسال ایمیل به آدرس پست الکترونیکی baharchoghazanbil@gmail.com است و روش دوم ارسال در قالب CD به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره به نشانی استان خوزستان ـ شهر هفت تپه ـ پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه می‎باشد. (بر روی سی‎دی نام و نام خانوادگی، شماره تماس و عبارت « جشنواره عکس بهار چغازنبیل» نوشته شود).

رشنویی با اشاره به بخش عکاسی با تلفن همراه نیز تصریح کرد: در این بخش لازم است عکاسان آثار خود را در صفحه شخصی‎شان در محیط اینستاگرام بارگزاری کنند و با درج هشتگ مربوطه یعنی #بهار_چغازنبیل در کپشن عکس، آن را برای ورود به جشنواره مشخص نمایند؛ ضمن این‎که تعداد اثر آپلودشده در این بخش کاملا آزاد و نامحدود است.

او از شرکت‎کنندگان خواست برای شرکت در مسابقه حساب کاربری خود در اینستاگرام را عمومی (پابلیک) کنند و یا چنانچه قصد ندارند حساب کاربری فعلی‎شان پابلیک باشد، با افتتاح حساب کاربری جدید در اینستاگرام که مخصوص انتشار عکس‎های جشنواره باشد، به یک حساب کاربری پابلیک دسترسی داشته باشند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به جوایزمسابقه عکس بهار چغازنبیل خبر داد: در هر بخش به سه نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء و نمایشگاهی از 30 عکس منتخب در مجوطه تاریخی چغازنبیل برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 29 فروردین 1397 است که این زمان غیرقابل تمدید خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار