دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان باوی، از برگزاری جشنواره بستنی در ملاثانی شهر بستنی ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 22 March 2018

عبدالرضا حمیدی اظهار کرد: امسال شهرستان باوی با برنامه‌های متنوع و با شعار "شهرستان باوی، نگین درخشان خوزستان در نوروز ۹۷" به استقبال هم‌میهنان و گردشگران در ایام عید رفته که شروع این برنامه‌ها در آستانه تحویل سال نو در شب گذشته و با ارائه رسم‌ و رسومات و آئین‌های عشایر عرب شهرستان باوی و آداب قهوه و چای بود که توسط گروه هنری قوس قزح ملاثانی اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی سه نمایشگاه صنایع دستی در باوی در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: یکی از این نمایشگاه‌ها در محل پارک ولایت جنب دریاچه شهر شیبان و از تاریخ یکم تا ۱۴ فروردین برپا می‌شود و دو نمایشگاه دیگر به ترتیب در پارک سه هکتاری ورودی شهر ملاثانی از پنجم تا ۱۲ فروردین و مصلی شهر ویس در تاریخ 9 فروردین برگزار خواهند شد که هر سه به صورت تمام‌وقت فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره‌ میراث فرهنگی باوی تصریح کرد: سه سفره هفت‌سین نیز در سه شهر ملاثانی، ویس و شیبان و در پارک‌ سه هکتاری، پارک شهر، پارک شهدای مدافع حرم و پارک بصیرت طراحی کرده‌ایم که این سفره‌ها تا ۱۴ فروردین برپا خواهند بود.

حمیدی با اشاره به برنامه‌های دیگر شهرستان بیان کرد: در دوم فروردین ماه ۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ اجرای موسیقی شاد و مفرح "چوبیه" را در سیاه‌ چادر (مضیف عربی شیبان) خواهیم داشت که در پارک ولایت جنب دریاچه شهر شیبان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر باوی افزود: در سوم فروردین ۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ بازی‌های بومی، محلی و سنتی شهرستان باوی از جمله "هویشه" و "محبیس" توسط گروه فرهنگی هنری نیک‌اندیشان ملاثانی در جزیره تفریحی گردشگری این شهرستان اجرا خواهند شد و یک روز بعد نیز در چهارم فروردین ۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۸، موسیقی سنتی علوانیه همراه با پذیرایی با چای، قهوه و خرما در پارک ولایت شیبان و در مضیف عربی برای گردشگران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: نوروزگاه شهرستان باوی و جشنواره بستنی ملاثانی نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پنجم فروردین ماه ۹۷ در پارک ورودی شهر ملاثانی برگزار خواهد شد.

حمیدی یادآور شد: اجرای برنامه ورزش‌های بومی، محلی و سنتی بانوان را نیز در شهر شیبان خواهیم داشت که این برنامه ششم فروردین‌ماه ۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ مجموعه ورزشی بانوان شیبان اجرا می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی باوی با اشاره به برگزاری جشنواره غذاهای ستنی نیز گفت: این برنامه در تاریخ هفتم فروردین‌ماه ۹۷ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سفره‌خانه سنتی قوس و قزح ملاثانی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر باوی در پایان از اجرای موسیقی مفرح به همراه پذیرایی با قهوه و چای روز هشتم فروردین‌ماه در تفرج‌گاه شهر جدید رامین، اجرای موسیقی سنتی و پذیرایی با قهوه، چای و برپایی غرفه عطاری سنتی درتاریخ ۱۰ فروردین‌ماه در پارک جنب مصلی شهر ویس به عنوان دیگر برنامه‌های شهرستان باوی درایام نوروز برای استقبال از گردشگران نام برد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار