رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به کشته شدن سه نفر در تصادفات جاده‌ای برون شهری استان در روز گذشته گفت: عمده‌ترین دلیل تصادفات روز گذشته خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.
کد خبر: ۵۸۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 22 March 2018

۸ نفر بر اثر تصادف ۳ خودرو پژو، تیبا و سمند در جاده اهواز - آبادان ساعتی قبل مجروح شدند.

به گزارش " تابناک"  شهیار میرخشتی  اظهار کرد: در حادثه برخورد یک دستگاه خودروی سمند، یک دستگاه خودروی پژو و یک دستگاه خودروی تیبا که ساعت 13:45 امروز( دوم فروردین ماه) در محور آبادان - اهواز رخ داد، هشت نفر مصدوم شدند.

وی افزود: مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

همچنین سرهنگ رضا دولتشاهی درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی سطح استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر کلیه جاده‌ها و محورهای ارتباطی سراسر استان خوزستان به جز محور شوش - فتح‌المبین باز هستند و تردد وسایل نقلیه در تمام محورها روان است. محور جایگزین محور مسدود شوش - فتح‌المبین نیز جاده دهلران - فتح‌المبین تعیین شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بار ترافیکی ورودی‌ استان خوزستان از سمت اندیمشک و همچنین محور ایذه - دهدز پرحجم اما روان است. همچنین در محورهای منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی به دلیل اعزام کاروان‌های راهیان نور شاهد ترافیک پرحجمی هستیم.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: ترافیک در محورهای منتهی به یادمان‌ها به ویژه یادمان‌های شلمچه، طلائیه و چذابه هرازگاهی نیمه‌سنگین می‌شود اما تاکنون تردد وسایل نقلیه در این محور روان و بدون مواجهه با مشکل گزارش شده است.

دولتشاهی با اشاره به سوانح ترافیکی روز گذشته در محورهای مواصلاتی سطح استان عنوان کرد: متاسفانه در تصادفات جاده‌های برون شهری روز گذشته در مجموع سه نفر کشته شدند. دو مورد از این کشته‌ها مربوط به برخورد یک موتورسیکلت با نیسان در محور آبژدان - قلعه خواجه بر اثر انحراف به چپ بود که به مرگ دو راکب موتورسیکلت ختم شد.

وی ادامه داد: متوفی دیگر عابری پیاده در شوشتر بود که حین عبور از جاده‌ای به دلیل برخورد یک خودرو جان خود را از دست داد. اکثر تصادفات جاده‌ای روز گذشته به واژگونی خودروها اختصاص داشتند که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و در نتیجه عدم توجه کافی رانندگان به جلو بوده است.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی عمده‌ترین علت سوانح ترافیکی روز گذشته خوزستان بود، گفت: از بیست و چهارم اسفندماه 96 که مصادف با آغاز طرح نوروزی پلیس راه بود تاکنون علت وقوع حدود 50 درصد از تصادفات جاده‌ای سطح استان خوزستان خستگی و خواب‌آلودگی گزارش شده است. همچنین تمام این حوادث در ساعات اولیه بامداد رخ داده است‌.

دولتشاهی در پایان ضمن توصیه به رعایت سرعت مطمئنه، اظهار کرد: متاسفانه رانندگان محترم به دلیل داشتن عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد از استراحت کافی خودداری می‌کنند و همین خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از عدم استراحت کافی موجب وقوع سانحه و به ویژه واژگونی خودرو می‌شود.

وی ادامه داد: به مسافران توصیه می‌شود حتما زمان سفر خود را مدیریت کنند تا بتوانند در مسیر خود استراحت کافی داشته باشند و از وقوع حوادث و سوانح جلوگیری کنند.

 

توصیه می‌شود رانندگان نسبت به علائم خستگی آگاه باشند و در صورت احساس خستگی، کنار بکشند یا به دیگران اجازه رانندگی بدهند، یا به مدت هر چند کوتاه استراحت کنند.

همچنین رعایت فاصله ایمنی با اتومبیل جلویی از مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از وقوع حوادث است. رانندگان نباید با فاصله کم و خطرناک دنبال ماشین دیگر حرکت کنند.

برچسب ها: حادثه ، تصادف ، اورژانس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار