ورود ۶ هزار سرباز معلم به مدارس در سال ۹۷
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف، ممنوع است، اظهار داشت: انجام خدمت در آموزش و پرورش، هیچگونه حق استخدامی برای این افراد ایجاد نخواهد کرد و باید به این نکته توجه شود.
کد خبر: ۵۸۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰ 21 March 2018

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سربازان از تیرماه سال ۹۷ وارد آموزش و پرورش می‌شوند و یک دوره ۲ ماه و نیمه خواهند دید تا برای سال تحصیلی آینده آماده شوند، گفت: میزان حقوق براساس یک جدول توسط نیروهای مسلح تعیین و به ما اعلام می‌شود و ما از اعتبارات خودمان آن را پرداخت می‌کنیم.

به گزارش "تابناک"؛ اللهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت به کارگیری سرباز معلمان در سال ۹۷ اظهار داشت: حدود ۷ هزار سرباز معلم برای مشاغل آموزشی درخواست داده بودیم که با ۶ هزار مورد آن موافقت شده است. در حال حاضر مشغول کارهای اولیه مبادله تفاهم نامه و کارهای آموزش نظامی آنها هستیم.

آموزش و پرورش را له نکنید!

زیربنای توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای داشتن آموزش و پرورشی پویا، فعال، توانمند و پیشرفته است، اما متاسفانه در کشور عزیزمان روز به روز شاهد قطع شاخه و برگ های آن هستیم تا جایی که به آموزش و پرورش فعلی ایرادات زیاد وجود دارد ولی با رویه ای که در پیش گرفته شده است همین را هم از دست خواهیم داد.

اولا بی انگیزه و دلسرد کردن فرهنگیان محترم نسبت به ادامه فعالیت در آموزش و پرورش، استخدام های فله ای که بدون گذراندن هیچ دوره آموزشی و افراد با رانت و پارتی جذب شدند، اکنون هم نوبت جذب قریب به ۶ هزار سرباز معلم؛ البته در سال های گذشته این رویه نادرست وجود داشت ولی حداقل اینکه، تعداد جذب افراد به این وسعت نبود. همین عوامل دست به دست هم خواهند داد و مدارسی ناکارآمد را تشکیل خواهند داد و جامعه را به مسیری دیگر خواهد کشاند.

یکی از دلایل اصلی جذب نیروهای حق التدریس و سرباز معلمان در آموزش و پرورش را می توان کم کردن هزینه های پرداخت برشمرد. فرهنگیان محترم هنوز اضافه کاری های خود از فروردین، اردیبهشت سال گذشته را هنوز دریافت نکرده اند.

به امید روزی که دولت ها آموزش و پرورش را اولویت اول که نه، لااقل در اولویت های خود بگنجانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار