معاون امداد نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه اغلب غرق‌شدگی‌ها در مناطق پرخطر رودها و رودخانه‌های استان ناشی از هیجانات لحظه‌ای و زودگذر است، خواستار اجتناب مردم از شنا در نقاط ناآشنا و غیرایمن شد.
کد خبر: ۵۸۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 20 March 2018

محمود سلامت اظهار کرد: در حال حاضر 22 پست امداد و نجات در جاده‌های کوهستانی سطح استان خوزستان استقرار دارند. همچنین دو پست امداد و نجات ساحلی در خرمشهر و دزفول راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به تجهیز پست‌های امداد و نجات ساحلی امداد و نجات استان طی روزهای اخیر افزود: روز گذشته به پایگاه امداد و نجات ساحلی خرمشهر، یک دستگاه جت‌اسکی اختصاص یافت و طی روزهای آتی نیز یک دستگاه جت‌اسکی به پایگاه امداد و نجات ساحلی دزفول اختصاص می یابد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان به نقاط پرخطر سطح استان برای شنا و آمار بالای غرق‌شدگی‌ها اشاره و تصریح کرد: بیشترین آمار غرق‌شدگی‌ها در سطح استان به ترتیب به شهرستان‌های شوشتر، دزفول، شوش، اهواز، خرمشهر و آبادان اختصاص دارد. البته در شهرهایی نظیر ایذه و رامهرمز هم موارد غرق‌شدگی داشته‌ایم.

سلامت ادامه داد: متأسفانه امسال به ویژه در فصل تابستان شاهد بیشترین موارد غرق‌شدگی در شوشتر بودیم و آمار غرق‌شدگی‌ها در شوشتر بسیار زیاد بود. حتی در رودخانه کارون در مقطع اهواز و به ویژه در مجاورت پل هشتم نیز مواردی از غرق‌شدگی وجود داشت و حتی در بخشی از رودخانه، مواردی از خودکشی نیز داشتیم که با تلاش مردم، افرادی که اقدام به خودکشی کرده بودند نجات یافتند.

وی عنوان کرد: از مسافران و گردشگران نوروزی می‌خواهیم در مسافرت حتما به اماکن محصور و محدود شده که نیروهای غریق نجات نیز در مجاورت آن مستقر هستند، بروند. برای مثال در دزفول، رودخانه علی‌کله و استخرهای روباز برای شنا، از اماکن کنترل شده هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: متاسفانه با افزایش روزافزون دمای هوا در خوزستان، مسافران و گردشگران با مشاهده یک رود یا رودخانه فکر می‌کنند می‌توانند تنی به آب بزنند. غافل از اینکه این رود یا رودخانه ممکن است نقاط پرخطر و غیرایمنی و احتمال غرق‌شدگی داشته باشد.

سلامت ادامه داد: متأسفانه اغلب این غرق‌شدگی‌ها به دلیل همین هیجانات زودگذر و لحظه‌ای است که قربانیان بدون آگاهی از شرایط رودخانه، تن به آب می‌زنند. مواردی از غرق‌شدگی در علی‌کله دزفول نیز به این بازمی‌گردد که متأسفانه برخی از جوانان بر اثر هیجانات لحظه‌ای خود را به جریان اصلی آب می‌رسانند که هر کس به آن قسمت از رودخانه برود، به دلیل شدت زیاد جریان آب، ظرف مدت دو دقیقه یا خسته می‌شود یا به کوه و صخره‌های اطراف برخورد کرده و یا دچار گرفتگی عضلات شده و در نهایت غرق می‌شود. عمده علت غرق‌شدگی در علی‌کله دزفول به همین موضوع برمی‌گردد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هلال احمر ، غرق شدگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار