رئیس مرکز بهداشت خوزستان از كشف و معدوم سازی بیش از 29 تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در 10 روز اول اجرای برنامه سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشكی اهواز خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 20 March 2018

دکتر شکراله سلمان زاده اظهار کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از 15 اسفند ماه سال جاری در استان خوزستان آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 97 ادامه دارد و هدف از اجرای این برنامه، تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با هدف تامین سلامت جامعه در یک ماه آخر سال و ایام تعطیلات سال جدید است.

وی افزود: از تاریخ 15 اسفندماه 96 بازرسان بهداشت محیط در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در قالب 80 اکیپ دو و سه نفره، در طرح بسیج سلامت نوروزی کار نظارت بر مراکز و اماکن حساس تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستورانها، کارگاههای قنادی، شیرینی و آجیل فروشیها، مراکز بین راهی، پمپ بنزینها، محلهای اسکان کاروانهای راهیان نور و.... را بر عهده دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عدم رعایت مسائل بهداشتی سریعا مداخلات لازم را به عمل خواهند آورد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اهواز ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در 10 روز اول آغاز اجرای این طرح، از بیش از 12 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی با استفاده از دستگاههای پرتابل بازدید و بازرسی به عمل آورده که از این تعداد 26 مرکز به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین 19 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رفع نواقص بهداشتی پلمب شدند.

سلمان زاده اضافه کرد: با بازرسیها و نظارت دقیق کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در 10 روز اول اجرای این برنامه، بیش از 29 تن مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم سازی شد.

وی در ادامه به دیگر بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط اشاره کرد و گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی به تعداد 14 مورد، بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی به تعداد 82 مورد، انجام 6896 مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی، 3595 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ، 68 مورد نمونه برداري ميكروبی آب استخر شنا و توزیع بیش از 157هزار رسانه آموزشی از دیگر اقدامات 10 روز اول اجرای برنامه سلامت نوروزی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اهواز ادامه داد: همچنین علاوه بر پایش شبانگاهی از مراکز حساس، پایش بهداشت مناطق عملیاتی، یادمان های دفاع مقدس و محل اسکان کاروان های راهیان سرزمین نور نیز بصورت ویژه در حال اجرا می باشد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان از هم استانیهای و مهمانان نوروزی در خواست کرد که هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه های تلفنی بهداشت 190 در میان بگذارند تا در اسرع وقت با حضور کارشناسان بهداشت محیط پیگیری و بررسی های لازم صورت گیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار