با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و اعضای شورای اداری کهگیلویه صورت گرفت؛
نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات با ظرفیت ۳۰ غرفه، همراه با برپایی سیاه چادر عشایری در ورودی شهر دهدشت  امروز ۲۸ اسفندماه با حضور مسولان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۸۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲ 19 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، سیاوش زمان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: در راستای رسالت اداره میراث فرهنگی مطابق سنوات گذشته همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت در معرفی مناطق زیبای گردشگری، فرهنگ و  آداب و رسوم مردم، مکان های تاریخی و زیارتی شهرستان و از طرفی معرفی آثار ارزشمند صنایع دستی هنرمندان بومی شهرستان امروز نمایشگاه نوروزی عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی در ۳۰ غرفه و یک سیاه چادر برای معرفی و عرضه محصولات عشایری در ورودی شهر دهدشت و در کنار پارک اسکان بلاد شاپور افتتاح شد.
رییس میراث فرهنگی و صنایع گردشگری کهگیلویه با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصتی برای هنرمندان بومی شهرستان در رقابت با مراکز فروش در دیگر استان ها و کشور است، عنوان کرد: ایام نوروز و ورود گردشگران به شهرستان، فرصت مناسبی برای عرضه و فروش محصولات دستی هنرمندان بومی شهرستان است. 
وی افزود: با توجه به حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج و درگذشت تعداد زیادی از عزیزان و همچنین ایام شهادت دو تن از امامان در روز اول و روز سیزده فروردین امسال از نوای دلنشین ساز و نقاره که بخشی از هویت و فرهنگ اصیل مردم این استان است، در روند برگزاری نمایشگاه استفاده نخواهیم کرد و تمرکز خود را بیشتر بر روی برنامه فرهنگی خواهیم گذاشت. 
سیاوش زمان بیان کرد: از تعداد ۳۰غرفه صنایع دستی نمایشگاه امسال ،یک غرفه برای خبرنگاران و حوزه ی خبر جهت انتشار اخبار ستاد اجرایی خدمات سفر، یک غرفه برای گرامیداشت یاد و راه شهیدان که آرامش و عزت امروز کشور مدیون  پاکبازی آنان است و غرفه دیگری جهت گرامیداشت یاد جانباختگان سانحه دردناک هوایی تهران – یاسوج در کنار دیگر غرفه ها دایر کردیم.
وی ادامه داد: در کنار غرفه های صنایع دستی یک سیاه چادر نیز به همت امور عشایر شهرستان جهت معرفی بیشتر آداب و رسوم عشایر شهرستان دایر است و انواع نان محلی، نان بلوط، انواع آش محلی در این سیاه چادر پخت و عرضه می شود و  این همکاری جای تقدیر دارد. 
علی پوزش که به همراه بخشدار مرکزی و جمعی از اعضای شورای اداری در آیین افتتاحیه این نمایشگاه شرکت نمود اظهار داشت: با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی و همچنین طبیعت زیبا و مناطق گردشگری و زیارتی، این شهرستان ظرفیت جذب گردشگران زیادی را دارد و در این خصوص همکاری دستگاه های خدمت رسان شهرستان در ستاد خدمات سفر امری ضروری و ملزم است.
 وی گفت: برای اینکه یاد و خاطره خوشی از شهرستان در ذهن گردشگران و سفیران فرهنگی این شهرستان بماند باید همه ادارات به خوبی و در کنار هم همکاری نمایند و این مهم  ضرورت دارد. 
علی پوزش عنوان کرد: ضمن  حفظ  نشاط اجتماعی در شهرستان باید حرمت خانواده های داغ دار سانحه هوایی تهران – یاسوج نیز حفظ شود.
وی در پایان گفت: تمامی خدمات و  امکانات لازم برای پذیرایی و میزبانی مردم شریف کهگیلویه از گردشگران و میهمانان نوروزی آماده است و برای همه سال خوبی را آرزو کرد.


عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار