عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز 97 بسیار بهتر از سال گذشته صورت گرفته، گفت: البته آنچه باب میل ما است، محقق نشده که علت آن به بدهی‌های سرسام‌آور و عظیم به جای مانده از دوره قبل شهرداری بازمی‌گردد.
کد خبر: ۵۸۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 19 March 2018

 

برآورد آماده‌سازی شهر اهواز برای نوروز 97 از نگاه یک عضو شورا

محمدرضا ایزدی با اشاره به سیمای شهری اهواز در آستانه نوروز 96 اظهار کرد: شهروندان به طور دقیق، وضعیت فضاسازی و آماده‌سازی شهر اهواز برای ایام نوروز 96 را به خاطر دارند که در آن زمان شهرداری در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرد که البته اواخر عمر شورای چهارم محسوب می‌شد و از طرفی نیز شهرداری وقت نیز بدهی‌های بالا و عظیمی بر جای گذاشته بودند.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی و فضاسازی شهر برای ایام نوروز 97 نسبت به وضعیت سال گذشته، حداقل از لحاظ روشنایی و نورپردازی بسیار متفاوت است. همچنین در حوزه فضای سبز در سطح بسیار زیادی، گل‌کاری و درختکاری انجام گرفته و مقرر شده که شهرداری تا 15 فروردین ماه 97، 320 هزار اصله درخت و درختچه در سطح شهر بکارد.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در این درختکاری از انواع مختلف گونه‌های گیاهی نظیر نخل، کنار و ... استفاده می‌شود. کافی است تا نگاهی به میادین بزرگ و بلوارهای اصلی شهر بیاندازیم. چرا که این حجم بالای درختکاری و گل‌کاری‌های انجام شده کاملا مشهود و مشخص است.

ایزدی افزود: نمی‌خواهم از عملکرد شهرداری در زمینه آماده‌سازی و فضاسازی شهر برای ایام نوروز 97 دفاع کنم، مسلم است که در این زمینه آنچه که باب میل ما است، هنوز محقق نشده است؛ اما متأسفانه شرایط مالی شهرداری اهواز، اکنون خوب نیست و دوره سابق شهرداری 800 میلیارد تومان بدهی برای این دوره به ارث گذاشته است.

وی ادامه داد: این بدهی‌های سرسام‌آور واقعا اجازه نداد که دوره فعلی شهرداری راحت نفس بکشد و مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورد. بعضا کارگران شهرداری دو ماه، سه ماه یا چهار ماه حقوق عقب‌افتاده دارند و حتی عیدی دو سال این کارگران به آنها پرداخت نشده است و کارگران گاه تحصن و تجمع می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: البته از زمان روی کار آمدن آقای کتانباف حتی برای یک ماه حقوق کارگران به تعویق نیفتاد و تمام این حقوق‌های معوقه مربوط به دوره سابق شهرداری اهواز است. خروج از چنین وضعیتی زمان‌بر است. این شرایط بد مالی و بدهی‌های عظیم موجب شد که در این شش ماهی که آقای کتانباف در شهرداری آغاز به کار کرد، نتواند تغییر و تحولات اساسی در شهر به وجود بیاورد.

ایزدی عنوان کرد: با توجه به حجم بدهی‌های به جای مانده از دوره سابق شهرداری اهواز، در حوزه فضاسازی و آماده‌سازی ایام نوروز 97 نسبت به سال گذشته، بسیار بهتر و بیشتر کار انجام شده است. در پارک لاله 300 تخته چادر و در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اهواز 400 تخته چادر مجهز به تمام امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران نوروزی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: اختصاص دو محل جداگانه برای اسکان مسافران نوروزی علاوه بر امکان خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، تأمین امنیت مهمانان نوروزی و همچنین عدم پراکندگی چادرهای مسافران نوروزی در معابر و جاده‌ها و بلوارهای شهری را به دنبال دارد. در مجموع نوروز 97 از لحاظ فضاسازی شهر نسبت به نوروز 96 بسیار بهتر است و این قول را می‌دهیم که این وضعیت برای نوروز 98 نیز قابل مقایسه با امسال نخواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار