مدیر کل محیط زیست:
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با همکاری نهادهایی ازجمله نیروی انتظامی، گشت و کنترل های ویژه ایام نوروز توسط محیط بانان در مناطق استحفاظی و زیستگاههای حساس استان انجام می شود.
کد خبر: ۵۸۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 19 March 2018

به گزارش تابناک قم،تورج همتی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان قم در ایام نوروز برای جلوگیری از هر گونه تخریب و آسیب رساندن به طبیعت، در آماده باش کامل به سر می برد.

وی بیان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در این ایام ضمن استفاده از زیبایی های طبیعت از هرگونه آسیب وارد کردن به آن خودداری کنند و در برابر محیط زیست مسئولانه تر عمل نمایند.

وی ادامه داد: انجام امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مراقبت از محیط زیست یکی از مهمترین پدیده های فرهنگی است که باید روز به روز در جامعه گسترش یابد تا به وسیله آن آسیب رساندن به طبیعت، به عنوان ناهنجاری اجتماعی معرفی شود.

همتی با درخواست از متفکران حوزه و دانشگاه برای ارائه پژوهش های علمی در حوزه محافظت از محیط زیست گفت: مبلغان دینی می توانند با ترویج فرهنگ مهربانی با طبیعت، مردم را به سمت حفاظت از محیط پیرامون خود راهنمایی کنند و در همین رابطه حوزه علمیه قم از جایگاه ممتازی برخوردار است.

وی بیان کرد: آسیب وارد کردن به طبیعت و رها کردن زباله در آن منجر به نابودی محیط زیست می شود و لازم است همگان در این رابطه به عنوان یک محیط بان فعال عمل و از تخریب طبیعت، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ایام نوروز، گزارش آن را با شماره تلفن 32602981 در میان گذارند تا ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست قم در کوتاه ترین زمان به موضوع رسیدگی نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: از شهروندان محترم می خواهیم هنگامی که در طبیعت حضور می یابند، مواد پلاستیکی همچون ظروف یکبار مصرف و کیسه های نایلونی را جمع آوری کرده و چهره زیبای طبیعت را از وجود این زباله ها پاک کنند.

وی بیان کرد: شکستن شاخه درختان و آتش زدن آن از دیگر پدیده های ناپسندی است که عموم مردم باید از انجام آن دوری کنند و بدانند بی توجهی به این مساله می تواند پیامدهای ناگواری همچون ایجاد آتش سوزی های گسترده در طبیعت و نابودی آن را در پی داشته باشد.

همتی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نوروز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ضمن انجام گشت و کنترل های ویژه در مناطق طبیعی و زیستگاههای حساس استان، برنامه های فرهنگی و رسانه ای را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان این که در ایام نوروز برنامه رادیویی «مهربانی با طبیعت» با موضوع آموزه های دینی و اخلاقی در حوزه محیط زیست از شبکه سراسری معارف پخش می شود، خاطرنشان کرد: این برنامه آموزشی و فرهنگی در 13 قسمت تهیه شده است و تا 10 فروردین ماه 97 از ساعت 8:50 صبح روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز محیط بانان و مأموران اجرایی این اداره کل در مناطق طبیعی استان که میزبان مسافران نوروزی هستند، بروشورهای آموزشی، کیسه های پارچه ای و کیسه های زباله را در اختیار مردم قرار داده و تذکرات لازم در رابطه با عدم تخریب طبیعت و محیط زیست را ارائه می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار