رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به صدور333 فقره معافیت‌های گمرگی درسال 96 گفت: معافیت گمرکی به ارزش بیش از 3هزار میلیارد ریال از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای طرح‌های صنعتی فعال صادر شده که بر این اساس استان از لحاظ مبلغ معافیت در رتبه نخست کشور و از نظر تعداد در جایگاه چهارم قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 19 March 2018

ورالله حسن زاده اظهار کرد: در سال 96 تعداد 139 پروانه بهره‌برداری با اشتغالی بالغ بر 2157 نفر و سرمایه گذاری معادل بیش از 10 هزار میلیارد ریال صادر شد که از این لحاظ تمام هدفگذاری‌های انجام شده از سوی این سازمان و وزارت صنعت محقق شد.

وی افزود: در سال 96 حدود 1600 تائیدیه سوخت یارانه‌ای برای استفاده واحدهای صنعتی فعال استان از طریق سامانه تجارت آسان صادر و خوشبختانه در این سال همه نیازهای واحدها به سوخت مایع با همکاری قابل قدردانی شرکت پخش فرآورده‌ها تامین شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: در راستای راهبری الزامات کنوانسیون منع تکثیر سلاح‌های شیمیایی برای اولین بار در دو مرحله و توسط تیم‌های بین المللی از واحدهای صنعتی استان بازدید به عمل آمد که کلیه اقدامات اجرایی و مذاکرات مربوطه مثبت ارزیابی شد و وزارتخانه متبوع کتباً مراتب رضایت را از همکاران معاونت امور صنایع اعلام کردند.

حسن زاده عنوان کرد: هم اکنون حدود 93 واحد صنعتی فعال برای دریافت و استفاده از مواد اولیه به وزارتخانه و بورس کالا معرفی شدند و پروانه بهره‌برداری 5 واحد نیز برای جلوگیری از سوء استفاده تعلیق شد.

وی با بیان این‌که در راستای بررسی وضعیت واحدهای صنعتی استان اطلاعات 400 واحد صنعتی ساماندهی شده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که مهلت این طرح تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه سال 97 است و پس از آن در صورت عدم تکمیل اطلاعات مربوطه خدمات رسانی به واحدهای صنعتی به علت الزامات سامانه‌ای دچار مشکل خواهد شد، بنابراین ضروری است واحدهای فعالی که تا این تاریخ به کارشناسان معاونت امور صنایع مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل نکرده‌اند هر چه زودتر در این خصوص اقدام کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: همه سرپرستی‌ها و ادارات شهرستانی نیز در این امر مشارکت داشته و واحدهای مستقر در شهرستان‌ها می‌توانند مستقیماً به نمایندگی‌ها و ادارات شهرستان‌های محل استقرار مراجعه کنند.

حسن زاده در خصوص میزان پروانه‌های صادره آسانسور عنوان کرد: در سال 96 تعداد 15 فقره پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادر و پروانه 9 واحد نیز تمدید شد. همچنین 12 جلسه کمیته فنی برای ارتقاء سطح کیفی صنعت آسانسور در معاونت امور صنایع سازمان با مشارکت اداره استاندارد، اتحادیه تراشکاران و اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

وی میزان معافیت‌های گمرگی درسال 96 را تعداد 333 فقره عنوان و خاطرنشان کرد: معافیت گمرکی با مبلغی بالغ بر 3401 میلیارد ریال از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برای طرح‌های صنعتی فعال صادر شده که بر این اساس استان از لحاظ مبلغ معافیت در رتبه نخست کشور و از نظر تعداد در جایگاه چهارم قرار گرفت.

حسن زاده تصریح کرد : تعداد معافیت‌های صادره در استان برای طرح‌های نیمه تمام در سال 96 نسبت به سال 95 معادل 266 درصد یعنی بیش از دو و نیم برابر رشد داشته است. قابل توجه این‌که این رشد نسبت به سال 92 به عنوان سال پایه انتخابی، معادل 1447 درصد یعنی بیش 14.5 برابر است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار