رئیس مرکز بهداشت خوزستان در آستانه عید نوروز، توصیه‌هایی را برای مصرف آب شرب سالم به شهروندان مطرح کرد.
کد خبر: ۵۸۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 19 March 2018

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با تأکید بر لزوم توجه مسافران نوروزی به سالم بودن آب شرب مصرفی خود اظهار کرد: به مسافران و گردشگران نوروزی توصیه می‌شود آب شرب مورد نیاز خود را یا از منزل به همراه داشته باشند یا از آب شرب بسته‌بندی شده استفاده کنند و به هیچ وجه از آب خام، آب چشمه، آب رودخانه، رود، آب شیر و مخازن نامطمئن استفاده نکنند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل شاهد اپیدمی‌های بیماری‌های مختلفی از جمله هپاتیت A و انواع عفونت‌های روده‌ای در میان مسافران نوروزی به دلیل مصرف آب شرب غیربهداشتی بودیم. بنابراین مسافران باید از مصرف آب از منابع غیرمطمئن یا همان آب خام اکیدا پرهیز کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به نمونه‌برداری از آب مراکز عرضه و فروش آب شرب در قالب طرح سلامت نوروزی وزارت بهداشت تصریح کرد: در قالب این طرح، نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی به صورت تشدید یافته از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین 97 انجام می‌شود.

سلمان‌زاده ادامه داد: در این طرح، تعداد زیادی از همکارن و بازرسان ما فعالیت دارند و ضمن تشدید بازرسی از مراکز و اماکن تهیه و توزیع و عرضه غذا، نمونه‌برداری از آب را نیز انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اصول بهداشتی برای شنا در رودها و رودخانه‌ها یا کانال‌های آب بیان کرد: مسافران و گردشگران باید از شنا در شناگاه‌های غیررسمی چه رودخانه‌ها و چه استخر و کانال، اکیدا خودداری کنند زیرا علاوه بر خطر غرق‌شدگی در شناگاه‌های غیررسمی، ابتلا به بیماری‌های بسیاری از جمله بیماری‌های پوستی، گوارشی، ریوی و چشمی در پی شنا در این شناگاه‌ها محتمل است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: شهروندان و گردشگران برای شنا تنها به شناگاه‌های رسمی که تابلوی مرکز بهداشت در کنار آنها نصب شده و آب این شناگاه‌ها چه از لحاظ شیمیایی و چه از لحاظ میکروبی تأیید شده است، بروند. نیروهای نجات غریق نیز در جوار این شناگاه‌ها مستقر هستند و در صورت لزوم وارد عمل می‌شوند.

سلمان‌زاده گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با هرگونه تخلف و یا مشکلات بهداشتی در مراکز تهیه، توزیع و عرضه غذا و همچنین مراکز استراحتگاهی یا عمومی و یا تفریحی، فورا مراتب شکایت خود را با سامانه تلفنی 190 در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایت آنها پاسخ داده شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آب شرب ، بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار