دبیر ستاد خدمات سفر نوروز شهرستان هفتکل از پخت انواع نان محلی و غذاهای سنتی به صورت شبانه‎روزی در مرکز صنایع دستی هفتکل برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 19 March 2018

احسان شیخ‎بارانی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد ستاد خدمات سفر نوروز در این شهرستان افزود: در آخرین جلسه این ستاد، ضمن انجام هماهنگی‎های نهایی برای استقبال از گردشگران، تأکید شد که شهرداری، اداره میراث فرهنگی هفتکل و اداره ارشاد شهرستان در جشنواره اقوام هفتکل با مشارکت بخش خصوصی حضور فعال داشته باشند.

وی در این خصوص افزود: در هفتکل، جشنواره اقوام امسال در ورودی پارک دولت برگزار می‎شود و اقوام بختیاری، عرب و قشقایی ضمن اجرای برنامه‎های متعدد به معرفی آداب، سنن و رسوم خود خواهند پرداخت.

رییس میراث فرهنگی هفتکل با اشاره به سایر برنامه‎های متنوع این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز گفت: برپایی چادر سنتی و استقرار ایستگاه‎ راهنمایان مسافران نوروزی تحت عنوان "از ما بپرسید" دراین چادر، برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز صنایع دستی شهرستان، پخت انواع نان و غذای سنتی به طور شبانه‎روزی در مرکز صنایع دستی برای پذیرایی از مسافران و پخش موسیقی شاد و سنتی بختیاری و قشقایی در ورودی هفتکل از جمله برنامه‎های شهرستان هفتکل برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی در خصوص آمادگی برای اسکان مهمانان نوروزی نیز گفت: با همکاری آموزش و پرورش چندین مدرسه و کلاس درس آمادگی اسکان مهمانان را دارا هستند؛ ضمن این‎که شهرداری نیز تعدادی چادر را در اختیار مسافران قرار خواهد داد و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

شیخ‎بارانی تأکید کرد: امکانات رفاهی و بهداشتی در شهرستان به صورت کامل فراهم شده‎ و در این خصوص نیز همه چیز مهیا است.

او شعار امسال شهرستان هفتکل را "نوروزگاهی متفاوت در کهن‎شهر هفتکل" عنوان کرد و گفت: علاوه بر این شعار، با توجه به قابلیت خاص این شهرستان در زمینه‌ی صنایع دستی گلیم، یک بنر خوش‎آمدگویی با عنوان "به شهرگلیم‎های هزارنقش خوش آمدید" نیز در ورودی شهر نصب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار