استاندار:
استاندار قم با اشاره به مواجه بودن این استان با تنش آبی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب گفت: باید در راستای اصلاح الگوی مصرف ، تمام ظرفیت های فرهنگی به کار گرفته شود.
کد خبر: ۵۸۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۹ 19 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم در سالن جلسات امام جواد(ع)استانداری ، با تاکید بر اینکه درکشور و قم با کم آب مواجه بود و شرایط آبی خوبی نداریم افزود: ضرورت عبور از وضعیت خشکسالی و کم آبی موجود که تا سال ها نیز ادامه خواهد داشت، کار فرهنگی برای مصرف بهینه آب در استان است.

وی با تاکید بر کیفی سازی شکلی و ماهوی فعالیت های استان در زمینه مدیریت بحران ها ادامه داد: تعارف نداریم و شرایط به گونه ای است که باید واقعیت ها را با مردم در میان گذشت. دیگر امکان ادامه مصرف کنونی آب و خالی کردن سفره های زیر زمینی وجود ندارد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای برخورد با چاه های غیرمجاز آب در سال 97 گفت: باید برای آینده برنامه ریزی مناسبی شود چرا که ممکن است با ادامه خشکسالی اوضاع همچنان بدتر شود و این واقعیتی تلخ است که باید به مردم گفت.

صادقی، فرهنگ سازی و مشارکت عمومی و نیز نگاه همسو وهدف گذاری مشترک را لازمه برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف آب دانست و گفت: مسیر تغییر الگوی کشت در استان با کمک نظام کشاورزی در حال انجام است و بیان واقعیت خشکسالی به کشاورزان موجب شده تا صرفه جویی های خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح خطرپذیری درقم به عنوان هفتمین استان در رابطه با شناسایی نقاط بحران خیز و برنامه ریزی برای مدیریت بحران در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله گفت: استقرار سامانه فرماندهی بحران در قم از جمله ضروریاتی است که در دستور استان قرار دارد.

صادقی همچنین با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع و مستمر مبارزه با آنفولانزای پرندگان در قم ادامه داد: طرح مقابله با آنفولانزای پرندگان موضوعی فرادستگاهی است و باید همه به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

وی مناطق دامداری موجود در قم از جمله دامشهر را غیر متناسب با این شهر دانست و گفت: متاسفانه ورود بی ضابطه دام مشکلاتی را به وجود آورده که اقدام هایی برای ساماندهی این موضوع در سال های گذشته صورت گرفته ولی افزایش نظارت ها همچنان در این زمینه ضروری است.

شهرک دامشهر قم که سال 1375 در 13 کیلومتری جاده قم - جعفریه احداث شد، با 30 کاروانسرای دام، سالانه شاهد ورود حدود 600 هزار دام از 29 استان کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار