مدیرکل هواشناسی استان قم:
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: وضعیت آب استان بسیار اسفناک است و با استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی قم، فرونشست زمین را در نقاط مختلف استان شاهد هستیم.
کد خبر: ۵۸۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 18 March 2018

به گزارش تابناک قم، یحیی زارع شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت بارش در استان قم در ایام نوروز اظهار کرد: در هفته جاری بارش بارانی را در استان شاهد نخواهیم بود، از 27 اسفند تا 6 فروردین وضعیت دمای استان قم در حد نرمال است، در روز چهارم فروردین حداکثر دمای استان به 33 درجه می رسد، در هفته دوم تعطیلات نوروزی پیش بینی بارش باران کمتر از نرمال را برای قم داریم.

وی ادامه داد:استان قم در سال جاری رتبه 19 را در زمینه بارش باران داشت و حداکثر بارش باران در شهر قم در 6 ماه گذشته حدود 48 میلی متر بارش بود و استان قم در این مدت بیش از 50 درصد کمبود بارش باران داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: بی آبی در استان بیش از آنچه که فکر می کنیم، نزدیک است، وضعیت آب استان قم بسیار اسفناک است و با استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی استان، فرونشست زمین را در نقاط مختلف استان شاهد هستیم، باید در کشت برخی از محصولات کشاورزی در استان قم تجدیدنظر صورت بگیرد.

زارع با اشاره به مصرف بالای آب بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به بالا بودن مصرف بخش کشاورزی از منابع آب زیرزمینی استان قم باید به دنبال کشت جایگزین در این بخش باشیم و چاه های غیرمجاز در بخش کشاورزی قم بسته شود.

وی ادامه داد: در سرشاخه های دز که منبع تامین آب شرب شهر قم است، کاهش 60 درصدی بارش ها رخ داده اشت و این مساله موجب نگرانی در زمینه تامین آب مردم شهر قم است.

مدیرکل هواشناسی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: سامانه هشدار سیل در استان وجود دارد و وقوع سیل در اردیبهشت ماه در استان قم پیش بینی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار