مدیرکل دامپزشکی استان قم:
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: باید ساختار مرغداری‌ها در استان اصلاح شود، کنار هم بودن مرغداری‌ها در استان قم شرایط پیچیده ای را به وجود آورده است.
کد خبر: ۵۸۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ 18 March 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی رفیعی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت مرغداری‌های استان قم اظهار کرد: در استان تراکم زیادی در زمینه واحدهای مرغداری تخم گذار داریم و 10 درصد از این مرغداری‌ها در کشور در استان قم است، یکی از عوامل انتقال آنفولانزای پرندگان عدم رعایت نکات بهداشتی در مرغداری‌ها است.

وی ادامه داد: باید ساختار مرغداری‌ها در استان قم اصلاح شود، نهاده‌ها و خوراک طیور جزو راه‌های انتقال بیماری‌ها در مرغداری‌ها است، کنار هم بودن این مرغداری‌ها در استان قم شرایط پیچیده ای را به وجود آورده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: اگر اقداماتی در استان در زمینه مقابله با آنفولانزای پرندگان صورت می‌گیرد، باید این اقدامات در استان‌های مجاور هم انجام شود، این مساله را به صورت ملی پی گیری می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری آنفولانزای پرندگان به یک اپیدمی تبدیل شده است و در صورت عدم اقدامات لازم، دوباره این بیماری را در نیمه دوم سال آینده در استان شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار