دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش: هر نوع سوء استفاده راننده از بی اطلاعی مخاطب ، قصور در اخلاق حرفه ای است .
کد خبر: ۵۸۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 18 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، این مراسم عصر روز شنبه 26 اسفند با حضور دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و دبیر شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا محمدی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و محمد پازوکی مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد در خانه فرهنگ و هنر کیش برگزار شد.

در این مراسم دکتر پورعلی با بیان اینکه جزیره کیش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور است، افزود: نحوه برخورد کلیه ارائه دهندگان خدمات این منطقه گردشگری، در ذهن گردشگر تصویری می سازد که این تصویر گاهی برای همیشه در ذهن میهمانان جزیره نقش می بندد.
وی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره به عنوان اولین تصویر سازان ذهن گردشگران از مبادی ورودی فرودگاه و بندر کیش نام برد و اظهار داشت: شبکه حمل و نقل کیش از لحاظ شرایط خودرو، نحوه محاسبه کرایه و نوع رانندگی رانندگان دارای شرایط ویژه ای است. بسیار مهم است که رانندگان با حفظ اخلاق حرفه ای اصول شبکه حمل و نقل کیش، قوانین و ضوابط را رعایت کنند. هر نوع سوء استفاده راننده از بی اطلاعی مخاطب ، قصور در اخلاق حرفه ای است.
دکتر پورعلی تصریح کرد: رعایت اخلاق حرفه ای از الزامات هر کسب و کاری است. خصوصا در جزیره کیش که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در نقطه ممتاز و ویژه ای قرار دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به اینکه رعایت اخلاق حرفه ای به حفاظت دائمی از استاندارد و سبک زندگی در کیش می انجامد، افزود: ثمره رعایت اخلاق حرفه ای در محیط زیست، ترافیک، نوع وسایل نقلیه، جلوگیری از آلاینده ها، نوع گذران اوقات فراغت ، فرهنگی و اجتماعی، نظم و انضباط شهری، به عنوان آوازه زندگی در کیش، به شهروندان و گردشگران یاری می رساند.
دبیر شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد کیش ، مسئولیت پذیری، احترام به حقوق مسافر، رعایت هنجارهای اجتماعی خصوصا هنجارهای جزیره، صداقت و شفافیت را از اصول اخلاق حرفه ای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش دانست و گفت: هر کدام از رانندگان حمل و نقل کیش، سفیران گردشگری جزیره هستند . باید نقاط زیبای کیش را با هدف اقامت بهتر و با کیفیت تر به گرشگران ، معرفی کرد.
دکتر محمدی در این مراسم با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره کیش باید الگویی برای کشور باشد، گفت: به لحاظ شرایط گستردگی جغرافیایی جزیره برای کنترل و همچنین ظرفیت های اجتماعی که در رانندگان کیش متجلی است ، ناوگان حمل و نقل عمومی کیش می تواند یکی از عوامل رشد و رونق اقتصادی و گردشگری جزیره باشد.
وی از ایجاد آسایش و آرامش بین ساکنان و گردشگران جزیره به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش نام برد و بیان داشت: حوزه حمل و نقل یکی از گسترده ترین بخش هایی است که تعداد افراد زیادی در جزیره در آن فعال هستند و رضایتمندی گردشگران باید سر لوحه فعالیت این بخش قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ، کیفیت خدمات دهی حوزه حمل و نقل عمومی از جمله آراستگی ظاهر و داخل خودرو ، نحوه برخورد رانندگان با مسافران، امانت داری اشیاء بجا مانده در خودروها و یا گمشده مسافران، جلوگیری از آلودگی هوا، پیشگیری از اختلال آرامش شهروندان و مدیریت زمان را عامل مهمی در جزیره کیش دانست.
دکتر محمدی ضمن اشاره به تاکیدات دکتر انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر استفاده از مشارکت فکری صنوف مختلف در تمام عرصه ها، عنوان کرد: در همین راستا در جلسات متعددی از جمله شورای ترافیک جزیره و همچنین نشست با آژانس داران کیش، سعی شد تا همفکری و هم اندیشی، مسایل مختلف از جهات گوناگون مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا نتیجه مطلوبی بدست آید.
وی در راستای ایجاد عدالت حمل و نقل عمومی در کیش به راه اندازی خط مینی بوس در منطقه نوبنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور برای سایر مناطق جزیره که به حمل و نقل عمومی دسترسی ندارند، با هدف ایجاد شرایط مناسب ، خطوط جدیدی راه اندازی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دفاع از منزلت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کیش یکی از وظایف اصلی مدیران این شرکت است، افزود: به منظور برخورد با رانندگان متخلف ، آیین نامه انضباطی تدوین شده است تا نام و حق رانندگان خدوم و مسئولیت شناس پایمال نشود.
همچنین مراسم تقدیر از راننده نمونه نیز با هدف تشویق تمام رانندگان بصورت ماهیانه برگزار خواهد شد.

روابط عمومی شرکت عمران آب و خدمات کیش:
ایجاد تشکل صنفی و ارتقاء آموزش رانندگان از دیگر مواردی بود که دکتر محمدی به آنها اشاره کرد.
مهندس نجاتی سلیم مدیر حمل و نقل و ترافیک معاونت امور شهری شرکت عمران و خدمات منطقه آزاد کیش نیز در خصوص برنامه هایی که طی دو ماه اخیر در این مدیریت به آنها پرداخته شده ، اعلام کرد: یکی از اولویت های این مدیریت تدوین شیوه نامه انضباطی رانندگان ناوگان حمل و نقل جزیره بوده است تا زمینه برخورد با تخلفات ، فراهم شود.
وی افزود: بیش از 90 درصد رانندگان کیش، انسان های فعال، با لیاقت و مسئولیت پذیر هستند.
ایجاد درآمد پایدار به وسیله انجام تبلیغات بر روی نمای تاکسی ها و تبدیل خودروهای تاکسی در پایان دوره بهره برداری مجاز به خودروهای شخصی، از دیگر موارد بود که نجاتی به آنها اشاره کرد.
مدیر حمل و نقل کیش در پایان از رانندگان خواست تا در آستانه سال جدید ، تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به ساکنان و گردشگران بکار گیرند تا بتوانند رضایتمندی عموم مردم از ناوگان حمل و نقل جزیره را به حداکثر ممکن برسانند.
گفتنی است، در پایان مراسم از داریوش جاویدی به عنوان راننده نمونه اسفند ماه تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار